به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، علی محمودی در شورای اداری شهرستان هریس گفت: وقوع سیل در روز های اخیر ۲۵ میلیارد ریال به مزارع، تأسیسات و زیرساخت های کشاورزی مناطق روستایی و شهری این شهرستان خسارت وارد کرده است.

وی افزود: پس از گزارش های اولیه مبنی بر وقوع سیل در این شهرستان، ستاد مدیریت بحران در محل حادثه نشست فوق العاده داشت که در این نشست دستگاه های خدمات‌رسان مکلف به برقراری مجدد خدمات زیربنایی از جمله آب شرب، گاز و برق شدند.

فرماندار هریس در ادامه گفت: سیل اخیر به یک هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی زراعی و باغی و همچنین به چهار هزار و ۹۴۰ متر کانال آبرسانی کشاورزی در این شهرستان خسارت کلی وارد کرده است.

محمودی همچنین از صدور ۳۲ جواز تأسیس و توسعه واحدهای صنعتی و معدنی توسط اداره صنعت، معدن و تجارت هریس طی ۱۴ ماه گذشته خبرداد و افزود: این واحدها با سرمایه گذاری بیش از ۵۰ میلیارد ریال و با پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد در حال احداث است که تا پایان سال به بهرداری خواهند رسید.

وی در پایان میزان اشتغالزایی تأسیس و توسعه واحدهای صنعتی و معدنی را ۴۶۰ نفر به صورت مستقیم اعلام کرد و خاطرنشان کرد: تقویت گردشگری و صنعت تنها راه توسعه شهرستان است و کمبود منابع آب به ویژه آب شرب نیز تهدیدی برای آینده شهرستان می باشد که باید راهکار عملی از جمله انتقال آب از سایر نقاط استان به این شهرستان در دستور کار دستگاه های ذیربط قرار بگیرد.