به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حجت الاسلام سید محمد علی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و رئیس شورای هماهنگی و گسترش فعالیت های قرآنی استان در این جلسه با اشاره به موازی کاری و عدم هماهنگی در فعالیت های قرآنی دستگاه ها و نهادهای مختلف، گفت: این شورا جزو مهم ترین کارهایی بود که جای خالی آن در استان احساس می شد و امیدواریم با کمک و همکاری همه دستگاه های استانی بتوانیم قدم های خوب و موثری در این حوزه برداریم.

استاندار آذربایجان شرقی نیز در این نشست بر تقویت موسسات و تشکل های قرآنی مردم نهاد تأکید کرد و گفت: خوشبختانه موسسات قرآنی خوب و موفقی در استان داریم و شورا باید میل به اجرای برنامه‌های قرآنی را از دستگاه‌های اجرایی به سمت این موسسات هدایت کند.

دکتر مجید خدابخش تصریح کرد: دستگاه های دولتی باید نقش سیاست‌گذاری و نظارت داشته باشند و امکانات و بودجه‌های مربوط به فعالیت‌های قرآنی را در جهت تقویت نهادهای مردمی به کار گیرند.

در این جلسه تشکیل کارگروه های تخصصی توسعه آموزش عمومی قرآن، توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآن و توسعه فعالیت های تبلیغی ترویجی قرآنی تصویب شد.

پیگیری تحقق اهداف، سیاست ها و راهبردهای منشور توسعه فرهنگ قرآنی، ایجاد هماهنگی بین دستگاه های دولتی، مؤسسات و گروه‌های فعال غیردولتی در جهت هم‌افزایی و ارتقای فعالیت های قرآنی، تحقق فرهنگ قرآنی در نظام مدیریت، تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی استان، تقویت و گسترش انس با قرآن کریم در اقشار مختلف و ترویج آیات و مفاهیم قرآن کریم در حوزه فرهنگ عمومی از جمله اهداف تشکیل شورای هماهنگی و گسترش فعالیت های قرآنی استان است.

این شورا وظیفه سامان دهی و هماهنگی فعالیت‌های قرآنی، فرهنگ‌سازی قرآنی و نظارت و پیگیری مصوبات شورای توسعه فرهنگ قرآنی در سطح استان را بر عهده دارد.

نماینده ولی فقیه در استان به عنوان رئیس و استاندار به عنوان نائب‌رئیس این شورا بوده و دبیرخانه آن در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مستقر خواهد بود.

بر اساس دستورالعمل تشکیل شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی استان، مصوبات ابلاغی این شورا برای کلیه دستگاه‌های دولتی و عمومی و مؤسسات مردمی در سطح استان لازم‌الاجرا بوده و این شورا حق هرگونه نظارت، کنترل و ارزشیابی سازمان‌های دولتی و عمومی و نهادهای مردمی در حوزه امور قرآنی را داراست.