به گزارش اهر خبر (اهر نیوز) به نقل از خبرگزاری خانه ملت، بیت الله عبداللهی در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۶ خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی با تشکر از رئیس جمهور و هیات وزیران برای اعمال وام های زلزله زدگان شهرهای اهر و هریس گفت: امیدواریم سریعاً این وام ها به مردم پرداخت شود تا آنها از قطع یارانه ها و عدم دریافت وام و تسهیلات بانکی نجات یابند و بیشتر از این با آبروی زلزله زدگان بازی نشود.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی در تذکری به وزیر ورزش و جوانان افزود: چرا علی رغم آنکه تاکنون دو بار دستور ساخت پروژه ورزشگاه اهر داده شده است و حتی سال ۹۷ به عنوان زمان تکمیل آن مشخص شده، اما هنوز به مرحله اجرایی نرسیده است، این در حالی است که مردم این شهرستان به ورزشگاه بزرگ ۵ هزار نفری نیاز دارد.

نایب رئیس کمیسیون اصلاح ساختار دولت در مجلس همچنین با تذکر به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر اینکه چرا تاکنون درمانگاه تامین اجتماعی حوزه انتخابیه وی که قول ساخت آن را داده بودند، ساخته نشده است.

وی همچنین با تذکر به وزیر نیرو درخصوص محدودیت آبی در شهر هریس به علت قرار گرفتن در حوزه آبی دریاچه ارومیه، اظهار کرد: آیا در قبال این محدودیت که فقط مانده آب شرب مردم را از آنها بگیرید، چه امکانات و امتیازاتی به آنها داده اید؟ بنابراین بهتر است حداقل از انتقال آب رودخانه ارس به این شهرستان حمایت کنید.

عبداللهی در تذکری دیگر به وزیر نیرو افزود: سد ایثار شهرستان هریس نیمه تمام رها شده است در حالی که مردم به شدت به این سد نیاز دارند. در واقع باید پرسید چرا طرح های ناقص تکمیل نمی شود، در حالی که قرار بود پروژه های نیمه تمام، تمکیل شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی همچنین به وزیر علوم درخصوص بی توجهی به تعطیلی دانشگاه فرش هریس و دانشگاه هنر تبریز تذکر داد.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی به وزیر جهاد کشاورزی نیز به دلیل کم توجهی به دامداری سنتی تذکر داد.