به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمد محمدپور در جلسه ستاد سیاست گذاری و برنامه ریزی تبریز ٢٠١٨ با اشاره به اشاره به اینکه ٣١ برنامه در حوزه های مختلف قرآن و عترت، حوزه رسانه ای، سینمایی، تجسمی و تکریم هنرمندان طی سال ٢٠١٨ در تبریز برگزار خواهد شد. اظهار داشت: جشنواره موسیقی عاشیقلار و جشنواره موسیقی فجر امسال در تبریز برگزار می شود.

وی افزود: ۶٧ میلیارد تومان برای اجرای ١٧ برنامه به منظور معرفی ظرفیت های تبریز در سال ٢٠١٨ به تصویب رسیده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ادامه داد: برگزاری رویدادهای ملی در آذربایجان شرقی از اهداف تعیین شده بود تا ظرفیت‌های تبریز را به سایر استان‌های کشور معرفی کنیم.

محمدپور گفت: هماهنگی های لازم برای استفاده از ظرفیت های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، معاونت مطبوعاتی و حوزه مطبوعات خارجی در موضوع معرفی تبریز انجام شده است.

وی با بیان این که هفته فیلم اروپایی با حضور ٨ کشور اروپایی اتریش، مجارستان، بلغارستان، یونان، هلند، دانمارک، لهستان و آلمان در تبریز برگزار شد، تاکید کرد: آثار سینمایی این جشنواره در قالب فیلم های بلند، کوتاه و مستند با حضور کارگردانان و نمایندگان این کشورها اکران شد که بسیار مورد استقبال قرار گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی به برگزاری جشنواره فیلم مستند در تبریز با شرکت ٧٠ مستندساز اشاره کرد و گفت: همزمان با این جشنواره خانه مستند تبریز برای اولین بار در تبریز تشکیل شد که در این زمینه با سازمان سینمایی کشور پنج تفاهم نامه برای معرفی تبریز منعقد شده است.

محمدپور در پایان استقبال از جشنواره فیلم فجر در تبریز را بسیار خوب ارزیابی کرد و افزود: ١٠ سالن سینمایی مورد بهرهبرداری قرار گرفت و امسال نیز با توجه به هماهنگی های انجام شده پیش بینی می کنیم ٢٠ سالن سینمایی به فضای سینمایی استان اضافه شود.