به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمد اسدی در گفت و گو با خبرنگاران ضمن بیان این مطلب، گفت: با توجه به شرایط تغییر اقلیمی در منطقه و لزوم پردازش به تغییر الگوی کشت و همچنین در راستای رویکردهای علمی جهت کاهش مصرف آب، اقداماتی در زمینه باغبانی در این مدیریت انجام پذیرفته است.

وی افزود: امسال در این راستا با پیگیری و شناسائی کارشناسان این مدیریت، کاشت گل محمدی به صورت گلستان در سطح ۱.۲ هکتار در روستای قشلاق شاهوردی با هدف توسعه و ترویج محصولات کشاورزی با نیاز آبی کمتر و بهره وری بیشتر انجام پذیرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهر گفت: با توجه به کشت گل محمدی در سال های گذشته و نیز زراعت زعفران در این شهرستان امیدواریم طی سال های آتی بتوانیم با همکاری کشاورزان این عملیات را به عنوان یک کشت مرسوم و درآمدزا جایگزین محصولاتی با نیاز آبی بالاتر نمائیم.

اسدی سطح باغات موجود در این شهرستان را بیش از ۷ هزار هکتار عنوان کرد و با اشاره به پتانسیل تولید بالای باغات در این شهرستان، اظهار کرد: امسال احداث باغ پسته به عنوان باغ الگوئی در روستای کاشان به جهت تغییر الگوی کشت و با هدف کاشت درختان مثمر با نیاز آبی کمتر انجام پذیرفته است.

وی در پایان به تعویض تاج درختان گردو نیز با ارقام چندلر و فرانکت با هدف افزایش عملکرد و تولید محصول با کیفت بالا اشاره کرد و گفت: این عملیات در روستاهای یاغبستلو و قیز فخری با مشارکت باغداران به تعداد ۱۷۸ اصله و انجام پیوند به تعداد ۴۶۷ مورد در درختان گردوی بومی با تلاش کارشناسانان اجرا گردید.