به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حسن یحیوی در جلسه هم اندیشی با مدیران شرکت های فعال در معادن شهرستان ورزقان گفت: اکثر جوانان جویای کار در این شهرستان افرادی هستند که در رشته های علوم انسانی تحصیل کرده و بدون مهارت فنی هستند که آموزش مهارت های فنی برای این جوانان از اولویت های ماست.

وی با اشاره به تصویب احداث پروژه هایی چون کارخانه فاز ۳ تغلیظ معدن مس سونگون ورزقان با ظرفیت ۱۰۰ هزار تن کنسانتره و طرح های توسعه و کارخانه ذوب این معدن و ایجاد شهرک صنعتی و تخصصی مس در شهرستان، افزود: اجرای طرح های مذکور زمینه ایجاد فرصت های شغلی قابل توجهی در شهرستان را فراهم می کند ولی از آنجایی جوانان جویایی کار شهرستان مهارت فنی لازم را جهت کار در معادن ندارند، برنامه ریزی لازم را برای آموزش آنان انجام گرفته تا در زمان جذب نیرو توسط شرکت های پیمانکار مجری طرح های مذکور افراد آموزش دیده بتوانند جذب کار شوند.

فرماندار ورزقان خاطرنشان کرد: آموزش های لازم توسط مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان در بیش از ۱۳ رشته و با بهره گیری از اساتید مجرب ارائه خواهد شد که در پایان دوره به شرکت کنندگان گواهی نامه اعطا می شود.

حسن یحیوی اشتغال را یکی از اساسی ترین مشکلات موجود در منطقه دانست و تصریح کرد: در جریان مراجعه افراد جویایی کار به شرکت‌های فعال در منطقه این شرکت ها به دلیل نداشتن مهارت فنی لازم عمده افراد جذب نمی کنند که درصدد برآمدیم با توانمندسازی جوانان حداکثر استفاده را از فرصت های شغلی ایجاد شده در شهرستان به دست آوریم.

وی در پایان گفت: برنامه ریزی لازم برای برگزاری دوره‌های آموزش کارآفرینی برای جوانان شهرستان با استفاده از اساتید مجرب کشور صورت گرفته و در آینده نزدیک شاهد برگزاری این دوره‌ها خواهیم بود تا بتوانیم از منابع موجود نهایت استفاده را انجام داده و تولید را افزایش دهیم.