به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، علی محمودی در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان هریس با بیان اینکه دو نوبتی بودن مدارس این منطقه از مشکلات آموزش و پرورش است، گفت: بایستی مدارس شهرستان هریس در سال تحصیلی جدید تک نوبتی شوند.

وی به مشکلات مربوط به دو نوبتی بودن مدارس و بازدهی ناکافی آنها اشاره کرد و اظهار داشت: لازمه بهبود کیفیت آموزش تک نوبتی کردن مدارس منطقه است.

فرماندار شهرستان هریس خاطرنشان کرد: برای ساماندهی فضاهای آموزشی مدارس شهر هریس و تک نوبتی کردن مدارس باید استفاده بهینه از فضاهای آموزشی موجود در سطح شهر برای سال تحصیلی جدید شود.

محمودی همچنین اضافه کرد: کمبود سالن های ورزشی به خصوص برای دانش آموزان دختر در این شهرستان حاد است و از نظر امکانات نیز کمبود امکانات آزمایشگاهی، هوشمندسازی کلاس ها و تجهیز کتابخانه ها از دیگر مشکلات فرا روی آموزش و پرورش شهرستان می باشد که همیاری و کمک خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار را می طلبد.

وی با اشاره به اینکه جشنواره خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار شهرستان هریس چهارم تیر ماه امسال برگزار می شود، گفت: تاکنون تعداد ۲۱۰ باب کلاس درس توسط خیرین در این شهرستان احداث شده است.

فرماندار هریس اصلی ترین مشکلات شهرستان هریس را کمبود فضاهای آموزشی در شهرهای بخشایش، کلوانق و زرنق و روستاهای شهرستان اعلام و اظهار کرد: در شهر هریس نیز تعدادی از مدارس دو نوبتی است و در مدارس روستایی چهار مدرسه به صورت کانکس بوده و تعدادی از مدارس روستایی نیز تخریبی هستند که در زلزله سال ۹۱ آسیب جدی دیده اند.

علی محمودی در پایان گفت: با توجه به محرومیت شهرستان هریس، کمک های مردمی به مدارس کافی نبوده و اکثر مدارس شهرستان در اداره امور خود دچار مشکل می باشند که این مشکلات در مدارس شبانه روزی دوچندان است.