به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، مهندس رضا شریفی با اشاره به اینکه در زیرمجموعه شرکت مس پس از استخراج، طرح تولید ۱۰۰ هزار تن کاتد مس تولید خواهد شد گفت: با چین برای احداث این کارخانه در حال توافق هستیم و به زودی با سفر به آذربایجان شرقی قرارداد امضا خواهد شد.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر ۲۰۰ میلیارد در استان و شهرستان سپرده گذاری کرده است، اظهار داشت: ۱۸۰ میلیارد از این رقم جدیداً اضافه شده که این رقم به نوعی برای بهره مندی استان از تسهیلات ارزان قیمت است.

مدیرعامل مس سونگون ورزقان ضمن اعلام اینکه از ابتدای سال ۹۶ تا به امروز ۷۷۰۰ میلیارد گردش مالی جاری در مس سونگون صورت گرفته است، افزود: ۲ تا ۳ هزار میلیارد تومان از این رقم، بدون احتساب تورم و گردش چندگانه است.

مهندس شریفی همچنین با اشاره به سخنان استاندار برای انتقال حساب های مس سونگون به آذربایجان شرقی، ابراز داشت: مالیات مس از سال ۴۰ در کرمان مستقر است و حسابرسی می شود ولی بخشی از مالیات را که مالیات بر عملکرد است را می توانیم در استان محاسبه و پرداخت کنیم.

وی پرداخت مالیات ۹ درصد ارزش افزوده را فقط در محل قانونی ثبت شرکت ممکن دانست و گفت: امکان انتقال پرداخت این نوع مالیات به استان را ندارد در حالی که تلاش کردیم شرکت های پیمانکار را به داخل استان انتقال دهیم ولی با موانع قانونی مواجه شدیم.

مدیرعامل مس سونگون ورزقان در پایان احداث مجتمع کارخانجات اکسیژن، اسید سولفوریک و… را به عنوان زیر مجموعه این کارخانه جهت ایجاد ارزش افزوده مورد تاکید قرار داد و ابراز داشت: موضوعات زیست محیطی در طراحی اولیه این مجتمع به شدت مورد توجه قرار گرفته است.