به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، علی شوره کندی در گفت و گو با خبرنگارات با اشاره به کمپین تحریم خرید در شبکه های اجتماعی، اظهار داشت: در کل دنیا خرید و فروش طلا با دلار محاسبه می شود و ایران هم از این موضوع مستثنی نیست که بر همین اساس افزایش غیرمنطقی قیمت دلار در ایران باعث افزایش قیمت طلا شده است.

وی افزود: اخیراً متأسفانه بعضی از شخصیت های غیرمتخصص در مورد عدم خرید طلا با هدف پایین آمدن قیمت آن بحث هایی را مطرح کرده اند که این افراد باید متوجه بشوند کاهش قیمت طلا و سکه به میزان عرضه و تقاضا مربوط نمی شود.

رئیس اتحادیه طلافروشان اهر با اشاره به قیمت جهانی طلا ابراز داشت: وضعیت فعلی قیمت جهانی طلا در مقایسه با قیمت ماه ها و سال های گذشته خیلی پایین بوده و تأثیری در قیمت کنونی طلا در ایران ندارد.

شوره کندی با بیان اینکه افزایش قیمت به هیچ وجه موردی خوش آیند برای اتحادیه های طلافروشان نیست، گفت: بازار طلافروشان همیشه پر رونق نیست و گاها دیده می شود که متأسفانه همکاران ما ۱۰ الی ۲۰ روز کاری بدون انجام حتی یک معامله خرید و یا فروش در اماکن خود فعالیت می کنند.

وی در پایان عنوان داشت: در حال حاضر بیش از ۹۵ درصد معاملات همکاران ما مربوط به خرید طلا می باشد که امیدواریم با بازگشت ثبات به بازار ارز شاهد ثبات در قیمت های طلا باشیم.