به گزارش اهر خبر (اهر نیوز) به نقل از روابط عمومی تئاتر شهر تبریز، احمد رجب پور افزود: فراخوان این جشنواره با استقبال گسترده هنرمندان جوان تئاتر آذربایجان شرقی مواجه و تعداد ۲۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

وی اظهار کرد: پس از بازبینی آثار دریافتی ۱۲ نمایش به بخش رقابتی دومین جشنواره ی فرهنگی و هنری تئاتر احیای دریاچه ارومیه در بخش هنرهای نمایشی راه یافت.

دبیر جشنواره تئاتر دریاچه ارومیه یادآوری کرد: در این دوره از جشنواره آثاری از شهرهای تبریز، بناب، مرند و اهر از روز ۱۱ بهمن رقابت های خود را آغاز کرده اند.

رجب پور، با دعوت از علاقمندان به هنرهای نمایشی برای دیدن نمایش های جشنواره ادامه داد: این آثار در زمان های ۱۰ تا ۲۰ دقیقه ای تولید و ارائه می شود.

وی گفت: در بخش فیلمنامه نویسی نیز تعداد ۱۰ اثر شرکت دارند که هیات داوران در روز ۱۴ بهمن منتخبان هر دو بخش را اعلام خواهد کرد.

در روز نخست دومین جشنواره ی فرهنگی و هنری تئاتر احیای دریاچه ارومیه، نمایش های ‘دم’ به کارگردانی نقی یحیای، ‘چمچه خاتون’ به کارگردانی علی برنون، ‘او با شماست’ به کارگردانی امین حاجی اکبری، ‘سمفونی اشک های نریخته’ از محمدحسین داوودی و نمایش ‘باران’ به کارگردانی محمد یوسفی زاده اجرا شد.

عصر سه شنبه در دومین روز جشنواره تئاتر دریاچه ارومیه نیز آثار ‘سونسوز سوسوزلیق’ به کارگردانی نسیم افشاریان، ‘خدایی که روی اسکله بود’ اثر علی پاداش اصل و نمایش ‘سایلی نفس’ به کارگردانی عباس خلیلی به روی صحنه خواهد رفت.

بعد از ظهر چهارشنبه و در آخرین روز از دومین جشنواره ی فرهنگی و هنری تئاتر احیای دریاچه ارومیه آثار ‘سوسامشام سو’ به کارگردانی امین رجب پور، ‘آوای باران’ اثر جهانگیر چالاکی، ‘سفرهای مهندس’ به کارگردانی مهدیه ثالث و نمایش ‘تراژدی آب’ به کارگردانی علی احمدی اجرا می شود.