به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، رسول خدابخش در آئین اختتامیه دومین جشنواره سراسری فیلم کوتاه روستایی و عشایری کلیبر با اعلام اینکه هدف از برگزاری این جشنواره، معرفی ظرفیت، پتانسیل، فولکلور منطقه، آداب و رسوم روستائیان و عشایر منطقه ارسباران است، گفت: با برگزاری جشنواره هایی از این قبیل سعی می کنیم نقش روستائیان و عشایر را در تولید ملی، اقتصاد مقاومتی، اشتغال پایدار برجسته تر نماییم.

وی با اشاره به این که یکی از تأثیرگذارترین هنر های معاصر، سینما است، اظهار داشت: اصولاً جشنواره های متعددی در شهرستان و منطقه برگزار می شود اما جشنواره ای که تخصصی باشد و بتواند توانمندی و ظرفیت های جامعه روستایی و عشایری را نشان دهد متأسفانه تا به حال برگزار نشده بود.

فرماندار کلیبر خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ۷۰ درصد جمعیت شهرستان کلیبر را روستائیان و عشایر تشکیل می دهند، ما را بر آن داشت تا جشنواره ای با عنوان فیلم کوتاه روستایی و عشایری کلیبر به‌صورت تخصصی در منطقه ارسباران به مرکزیت شهرستان کلیبر برگزار کنیم.

خدابخش بابیان این‌که در دومین جشنواره سراسری فیلم کوتاه روستایی و عشایری کلیبر ۲۵۰ اثر از اقصی نقاط کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده بود، گفت: از مجموع کل آثار ارسال شده به دبیرخانه جشنواره سراسری فیلم کوتاه روستایی و عشایری کلیبر، ۴۹ اثر توسط هیأت داوران به عنوان آثار راه یافته به جشنواره انتخاب شده بود.

وی در ادامه تأمین پروتئین ۱۶ نفر توسط هر یک از جمعیت عشایری منطقه ارسباران را از جمله توانایی های جامعه عشایری دانست و گفت: شاید کسی نداند که هر عشایر می تواند مواد پروتئینی ۱۶ نفر را تأمین کند که در واقع این تنها بخشی از ظرفیت عشایر است و برگزاری جشنواره ها و نمایشگاه های معرفی توانمندی های جامعه عشایری و روستایی گامی مهم در تبیین جایگاه آن ها است.

فرماندار شهرستان کلیبر همچنین با تأکید بر این که عشایر و روستائیان نقش ویژه ای نیز در بومگردی دارند، ابراز داشت: امسال ۵۰ پروانه بهره برداری از خانه های بومگردی در روستاهای هدف گردشگری شهرستان کلیبر صادر شده است.

رسول خدابخش در پایان با ذکر این که میزبانی از هنرمندان و فیلم سازان برجسته کشوری در نگین سرسبز آذربایجان و بهشت گمشده ایران افتخار است، تصریح کرد: اغلب فیلم سازان و هنرمندانی که در جریان برگزاری جشنواره سراسری فیلم کوتاه روستایی و عشایری کلیبر به این شهرستان سفر کرده اند، پیش از این به کلیبر نیامده بودند که  همین امر موجب می شود تا بهشت گمشده ایران زمین بیشتر برای هموطنان عزیز شناسانده شود.