به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، آیت الله جواد حاجی زاده ظهر امروز در دیدار رئیس دادگستری، دادستان، قضات و کارکنان دادگستری و اعضای شورای اداری شهرستان اهر که به مناسبت هفته قوه قضائیه در بیت امام جمعه اهر برگزار شد، یکی از شاخصه های اصلی و مهم دستگاه قضایی را «نفوذ ناپذیری» عنوان کرد و گفت: دستگاه قضایی می بایست برای جلوگیری از فساد اقتصادی، غارت بیت المال و اراضی ملی و تباهی نظارت دقیق تری داشته باشد و زمانی می توان امنیت جامعه را به دست دستگاه قضایی تأمین کرد که دست سارقین و زالوصفتان اقتصادی از جامعه قطع شود.

وی، برخورد عادلانه، قاطعانه، دقیق و انقلابی را از دیگر شاخص های دستگاه قضایی برشمرد و تاکید کرد: اهمیت اجرای حدود الهی بسیار مهم تر و با ارزش تر از بارش ۴۰ روزه باران در فصل بهار است و مهم تر اینکه مبارزه قاطع با مفاسد اقتصادی تجربه ای برای همگان می شود که می‌ بینند با مفسدان اقتصادی چگونه برخورد می شود.

امام جمعه اهر با اشاره به اینکه ورود ۳۱ هزار فقره پرونده به دادگستری اهر نشان دهنده حجم عظیم کاری قضات دستگاه قضایی است، اظهار داشت: ورود این تعداد پرونده به دستگاه قضایی باعث تأسف است و با آن که تعداد قضات محدود بوده ولی رسیدگی به پرونده ها کاری سخت است.

آیت الله حاجی زاده تلاش بر تحقق منویات مقام معظم رهبری در حوزه‌های مختلف توسط دستگاه ها را ضروری دانست و افزود: اولین فردی که خیرخواه مردم و امت مسلمان بوده مقام معظم رهبری است که بایستی ما نیز تلاش کنیم تا معیشت مردم و مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی تحقق یابد.

وی همچنین کارآمدی دستگاه قضایی را نشان دهنده کارآمدی سایر دستگاه ها ذکر کرد و گفت: وقتی قوه قضائیه کارآمد شد به تبع آن قوای مجریه و مقننه نیز کارآمد می شوند اما خدای ناکرده رخنه و سستی و فساد در آن باشد باید سایر قوا را به خداوند متعال بسپاریم.

امام جمعه اهر در ادامه با انتقاد از افزایش نرخ طلاق، گفت: چرا باید در جامعه ای که اسلام بر آن حاکم است، این میزان طلاق و آسیب های اجتماعی وجود داشته باشد که بایستی آسیب های اجتماعی نظیر طلاق در جامعه آسیب شناسی شده و با آن مقابله گردد.

آیت الله جواد حاجی زاده در پایان با تاکید بر این که مصرف مواد مخدر، نزاع فردی و دسته جمعی، شراب خواری و خرید و فروش مشروبات الکی در شأن جامعه اسلامی نیست، تصریح کرد: متاسفانه در جامعه کسی جرات امر به معروف و نهی از منکر همدیگر را ندارد و با ابراز تأسف باید گفت در جامعه ای که امر به معروف و نهی از منکر اجرا نمی شود، نباید انتظاری بیش از این داشت.