به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، دکتر مجید خدابخش در گردهمایی فرمانداران استان، ارتباط با اقشار و گروه های مختلف مردم را اصلی ترین وظیفه فرمانداران و بخشداران ذکر کرد و با اشاره به شرایط خاص اقتصادی، به فرمانداران استان توصیه کرد بازدید از واحدهای تولیدی و رسیدگی به مشکلات تولیدکنندگان را جزو برنامه‌های اولویت‌دار و دائمی خود قرار دهند.

وی اظهار داشت: در هر نقطه‌ای از کشور که تعامل بین مسئولان با نهادها، تشکل‌ها و اقشار مختلف برقرار بوده، موضوعات اجتماعی و صنفی بهتر مدیریت شده و همان طور که وزیر کشور هم تأکید کرده است استانداران، فرمانداران و بخشداران باید نسبت به این موضوع اهتمام خاصی داشته باشند.

استاندار آذربایجان شرقی خطاب به فرمانداران استان تأکید کرد: در اجتماعات و مراسم های مختلف شهرستان در جمع مردم حضور پیدا کنید و مخصوصاً با گروه های مرجع و تأثیرگذار جامعه به نحوی ارتباط داشته باشید تا بتوانند دیدگاه های خود را به شما منتقل کنند.

خدابخش با اشاره به انعکاس مثبت و تأثیرگذار بازدید رئیس جمهور از بازار کفش تبریز، گفت: چنین دیدارهایی که اقشار مختلف مردم می توانند بدون واسطه حرف خود را به گوش مسئولان برسانند موجب تقویت پایگاه مردمی دولت می شود و برای دولت از هر چیزی مهم تر است.

وی با اشاره به شرایط خاص اقتصادی کشور و سوء استفاده هایی که در این شرایط برای تخریب عملکرد دولت صورت می گیرد، گفت: افزایش سرمایه اجتماعی تنها راه برای حل مشکلات است و نباید اجازه بدهیم که شکاف های اجتماعی توسعه یابد.

استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر تعامل فرمانداران با همه نهادها و تشکل‌های موجود در شهرستان به ویژه ائمه جمعه، نمایندگان مجلس، احزاب و تشکل های صنفی، گفت: اگر در محدوده مدیریت خودمان بتوانیم مسائل و مشکلات را مدیریت کنیم می توانیم در سطح ملی هم انتظار این کار را داشته باشیم.

دکتر مجید خدابخش در پایان سخنان خود با اشاره به دو طرح کارورزی و مهارت آموزی در محیط کار واقعی و مشوق هایی که دولت در این دو طرح برای اصناف و واحدهای تولیدی در نظر گرفته، خاطرنشان کرد: در اجرای این دو طرح تا امروز به اهداف مورد انتظار دست نیافته ایم و انتظار داریم که با همت و تلاش فرمانداران و تعامل آنها با اصناف و واحدهای تولیدی بتوانیم به سهمیه های تعیین شده دست پیدا کنیم.