به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، تقی کرمی در همایش مدیران کل امور روستایی استانداری های سراسر کشور که در تبریز برگزار شد، ضمن اعلام اینکه سال گذشته ۹۵ میلیارد ریال تسهیلات مناطق محروم روستایی از طریق پست بانک برای روستاهای استان جذب شد، گفت: سهم استان از این تسهیلات ۴۵ هزار میلیون ریال بود که توانسته ایم با ارائه ۱۶۶ طرح بیش از دو برابر این میزان را برای استان جذب و برای ۵۵۰ نفر اشتغال زایی کنیم.

وی با اشاره به تفاهم نامه معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با بانک سینا و بنیاد غدیر، ادامه داد: در سال گذشته استان آذربایجان شرقی رتبه نخست کشور را در انعقاد قرارداد و میزان اشتغال با ۳۹ طرح و اشتغالزایی برای یک هزار و ۲۰۰ نفر از آن خود کرد.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی همچنین اظهار داشت: بیش از ۱۰۰ درصد تعهد اعتباری و اشتغالزایی برنامه ارتقای تولید و اشتغال پایدار در مناطق روستایی در سال های ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ تحقق یافته است.

کرمی در ادامه نیز گفت: بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری از محل صندوق توسعه ملی برای ۹۸ طرح اقتصادی و پیش بینی اشتغال ۸۰۰ نفر جذب شده است.

وی در پایان با بیان اینکه نوسازی و گسترش ناوگان حمل و نقل روستایی با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت موجب اشتغال ۲۰۳ نفر شده است، گفت: اخیرا نرم افزار سامانه مدیریت روستایی استان آذربایجان شرقی نصب و راه اندازی شده است که طی آن تمامی گردش مالی دهیاران رصد می شود.