جعفر شجاعی در گفتگو با خبرنگار اهر خبر (اهر نیوز) از رقابت ۲ هزار و ۷۶۶ دانش آموز اهری داوطلب کنکور سراسری در ۵ گروه آزمایشی طی روزهای هفتم و هشتم تیرماه ۱۳۹۷ همزمان با سراسر کشور خبر داد و گفت: با توجه به اینکه در شهرستان اهر امکان برگزاری کنکور سراسری توسط آموزش عالی وجود نداشت، اجرای آن به آموزش و پرورش محول شده است.

وی افزود: کنکور سراسری امسال با مشارکت آموزش و پرورش در شهرستان اهر در ۱۳ حوزه امتحانی همزمان با سراسر کشور و ۱۸ شهر استان برگزار می شود.

مدیر آموزش و پرورش اهر با بیان اینکه  ۵۷ هزار و ۴۰۸ داوطلب در حوزه های امتحانی این شهرستان حضور می یابند، خاطرنشان کرد: بر اساس اطلاعات موجود حدود ۵۶ درصد از شرکت کنندگان در کنکور سراسری را دختران تشکیل می دهند و ۴۴ درصد نیز پسران می باشند.

شجاعی با اعلام اینکه داوطلبان در گروه های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم انسانی، علوم تجربی، هنر و زبان های خارجی به رقابت می پردازند، گفت: آزمون عمومی و اختصاصی امروز، پنج شنبه (۷ تیر ماه ۱۳۹۷) نوبت صبح برای داوطلبان گروه های آزمایشی علوم انسانی و ریاضی و فنی برگزار شد و بعد از ظهر نیز روز برای گروه آزمایشی هنر برگزار می شود.

وی در ادامه افزود: داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی صبح روز جمعه، ۸ تیر ماه ۱۳۹۷ و داوطلبان گروه  آزمایشی زبان های خارجی نیز بعد از ظهر جمعه به سوالات عمومی و اختصاصی پاسخ خواهند داد.

این مقام مسئول در خصوص تعداد دانش آموزان گروه های امتحانی برای کنکور سراسری سال جاری نیز گفت: در رشته علوم انسانی ۲۲۴ دانش آموز دختر و ۲۵۷ دانش آموز پسر و در رشته علوم ریاضی و فنی نیز ۷۷ دانش آموز دختر و ۱۷۵ دانش آموز پسر به رقابت می پردازند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان اهر همچنین آمار دانش آموزان شرکت کننده در کنکور گروه آزمایشی هنر را ۱۱۲ دختر و پسر عنوان کرد و در خصوص گروه های آزمایشی علوم تجربی و زبان خارجه گفت: برای کنکور سراسری سال جاری در رشته علوم تجربی ۸۴۰ دانش آموز دختر و ۶۶۱ دانش آموز پسر و در رشته زبان های خارجی نیز ۲۴۰ دانش آموز دختر و ۱۸۰ دانش آموز پسر به رقابت خواهند پرداخت.

جعفر شجاعی در پایان اذعان داشت: داوطلبان عزیز با آرامش و اطمینان کامل در آزمون شرکت و نسبت به تغذیه و خواب کافی توجه کافی داشته باشند و خانواده ها نیز از ایجاد استرس و تنش در دانش آموزان خودداری نمایند.