به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حجت الاسلام محمدعلی نظری در مراسم بزرگداشت سی و هفتمین سالگرد شهدای هفتم تیر، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره تمامی شهدای انقلاب اسلامی و به ویژه شهدای هفتم تیر و تشکر و قدردانی از تمامی اقشار مردم شهرستان، مسئولان، وکلا و قضات که در هفته دادگستری با این مجموعه همکاری داشتند، اظهار داشت: در صورتی که هر شخصی اعم از حقیقی و حقوقی اموالی را احتکار نموده، بازار سیاه ایجاد نمایند و اجناس و ارزاق مردم را بالاتر از قیمت واقعی فروخته و به مردم فشار بیاورند، دستگاه قضایی با کمک مسئولین ذیربط آنها را شناسایی و اجناس را به قیمت دولتی در اختیار مردم قرار داده و متخلفان را مجازات خواهد کرد.

وی با بیان اینکه از مسئولین اجرایی و نظارتی شهرستان می خواهیم کنترل مستقیم در بازار داشته باشند، عنوان داشت: مردم در سال های حساس هشت سال دفاع مقدس اجازه ندادند سودجویان به اهداف خود برسند و با قناعت و استفاده صحیح به کنترل اوضاع کمک فراوانی کردند که امروزه نیز نباید اجازه داد دشمنان نظام و انقلاب با توطئه های کور خود به مردم ایران اسلامی فشار بیاورند.

رئیس دادگشتری اهر با ذکر اینکه همه مردم و مسئولین باید دست در دست هم دهند تا اوضاع اقتصادی به حالت عادی برگردد، گفت: امروز وظیفه مسئولین است تا در این مسائل به ویژه مسائل اقتصادی که دشمن از این طریق نظام و انقلاب ما را تهدید می‌کند، ورود کرده و اجازه دهیم تعدادی افراد سودجو با اخلال در بازار زندگی مردم را به خطر بیندازند.

حجت الاسلام نظری با اشاره به سخنان اخیر رئیس قوه قضائیه، با بیان اینکه هر شخصی در هر جایگاهی بخواهد در نظام اقتصادی اخلال ایجاد کند، مجازات خواهد شد، گفت: پائین ترین مجازات برای افرادی که در نظام اقتصادی اخلال ایجاد کرده اند، ۲۰ سال زندان، توقیف اموال و معرفی عمومی خواهد بود.

وی در ادامه با ذکر اینکه امنیت و آرامش امروز خود را مدیون شهدایی می دانیم که جان عزیز خود را فدای میهن و ارزش های اسلام کردند، گفت: شهیدانی مانند دکتر بهشتی از چهره های برجسته نظام و انقلاب بودند که در روزهای آغازین انقلاب اسلامی با سخنرانی ها و مباحثه های خود با احزاب مختلف در صداوسیما تأثیرات فراوان و بسیار مثبتی در رشد و بالندگی انقلاب شکوهمند مردم ایران داشتند.

رئیس دادگستری شهرستان اهر همچنین با اعلام اینکه سیره، روش، هدف و منش شهید دکتر بهشتی امروز نیز همچنان ادامه دارد، گفت: دستگاه قضایی امروز نبض کشور است و علی رغم اینکه تمامی تهدیدات و فشارها علیه این قوه است، با تمامی کسانی که مخل، حقوق عامه مردم، نظم، امنیت کشور هستند بی طرفانه و به صورت جدی برخورد می کند.

حجت الاسلام محمدعلی نظری با بیان اینکه قضات مسئول امین عِرض، مال، جان مردم و امنیت جامعه هستند، خاطرنشان کرد: در اسلام برای قضات جایگاه خاصی در نظر گرفته شده و در جایگاه ویژه ای نشسته اند که با احکام خود متجاوزین به مال و جان و حقوق مردم را مجازات و سر جای خود می نشانند.

وی با ذکر اینکه دستگاه قضایی به وظایف ذاتی خود در اصل ۱۵۶ قانون اساسی نیز آمده، مصمم است، ابراز داشت: دستگاه قضایی برای انجام وظایف ذاتی خود تلاش می کند و هیچ گاه اجازه نخواهد داد کسانی که مخل نظم و امنیت عمومی هستند، به اهداف خود دست یابند.

رئیس دادگستری شهرستان اهر با اشاره به ورود نزدیک به ۳۲ هزار فقره به دادگستری شهرستان اهر در سال ۹۶، گفت: دادگستری شهرستان اهر در سال ۹۶ توانست تعداد پرونده های ورودی را ۲ هزار فقره کاهش دهد که نشان از فعالیت این مجموعه در بحث پیشگیری از وقوع جرائم و برخورد قاطع بود.

حجت الاسلام محمدعلی نظری در پایان از کاهش فرایند رسیدگی پرونده های قضایی به ۱۰ الی ۱۵ روز خبر داد و اظهار کرد: امروزه با استفاده از دستگاه های پیشرفته، اتوماسیون و خدمات الکترونیکی در برخی مواقع رسیدگی پرونده های قضایی حتی در شرایط ویژه بروز شده و در کمترین زمان ممکن انجام می شود.