یه گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، میر محسن حسینی قمی در گفت و گو با خبرنگاران از مهار آتش سوزی در منطقه دیزمار ارسباران خبر داد و اظهار کرد: طبق برآورد اولیه ۱۰ هکتار از مراتع این منطقه دچار آتش سوزی شده بود که با تلاش ۵ ساعته نیروها بطور کامل اطفا شد.

وی ابراز داشت: به دلیل گرمای هوا و گستردگی تراکم پوشش گیاهی در مناطق مرتعی و جنگلی، در صورت کمترین بی احتیاطی از سوی عوامل انسانی امکان آتش سوزی در منطقه و جنگل های ارسباران وجود دارد.

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان ادامه داد: وجود گیاهان خشک در منطقه و گرمای هوا، ۲ عامل اصلی طبیعی وقوع آتش سوزی در جنگل ها و مراتع است.

قمی اظهار داشت: شهروندان در هنگام مشاهده آتش سوزی می توانند مراتب را با شماره های ۱۸۱۲ و ۱۵۴۰ به اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی اطلاع دهند.

گفتنی است بر اساس گزارش هواشناسی آذربایجان شرقی از روز شنبه تا سه شنبه هفته جاری دمای هوای استان به طور محسوس افزایش یافته و در بعضی شهرها به ۴۴ درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد رسید.

منطقه حفاظت شده دیزمار، منطقه ای کوهستانی و جنگلی است که در حوزه استحفاظی شهرستان های خداآفرین، ورزقان و جلفا در شمال استان آذربایجان شرقی قرار دارد و طی مصوبه شورای عالی محیط زیست (کمیسیون زیر بنائی دولت) در سال ۱۳۹۰ با وسعت ۶۸ هزار و ۶۰۲ هکتار به عنوان منطقه حفاظت شده به مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست پیوسته است.