به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، مهندس جواد رحمتی در جلسه بررسی مشکلات و موانع پروژه های عمرانی شهرستان اهر که با حضور نماینده مردم استان آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری و مسئولان شهرستانی و استانی در باغ صبا شهرداری اهر برگزار شد، با اشاره به اینکه راه ارتباطی مناسب یکی از محورهای توسعه اصلی هر منطقه و شهرستان است، گفت: با توجه به حجم گسترده ترافیک در جاده اهر – هریس – تبریز، اتمام پروژه بزرگراه در اولویت دولت تدبیر و امید قرار دارد.

وی با اعلام اینکه اگر تکمیل بزرگراه اهر – تبریز تسریع شود،  سفر گردشگران به منطقه ارسباران نیز افزایش می یابد، افزود: رونق اقتصادی منطقه ارسباران تنها از طریق سرمایه گذاری و اجرای پروژه های مختلف تحقق نمی یابد بلکه وظیفه ما در شرایط فعلی زمینه سازی برای رونق گردشگری با تکمیل این بزرگراه است.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد ابتدا بایستی منابع مالی پروژه را تأمین کرده و سپس بر اساس اولویت بندی قطعات پروژه بزرگراه اهر – تبریز، برخی از قطعاتی که مهم به نظر می رسد و نقاط حادثه خیز هستند را به زیر بار ترافیکی ببریم.

مهندس رحمتی با بیان اینکه بیشترین قسمت از بزرگراه اهر – هریس– تبریز در اختیار شرکت زیر مجموعه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است، گفت: وظیفه ما ایجاب می کند تا به صورت مستمر پیگیر روند احداث بزرگراه اهر – تبریز باشیم و قطع یقین از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به جهت تقویت شرکت زیرمجموعه پیگیری های لازم را انجام خواهیم داد.

وی در ادامه سخنان خود بر لزوم برنامه ریزی به جهت رونق تولید و اشتغال در کنار پروژه های عمرانی شهرستان اهر تأکید کرد و یادآور شد: از گذشته پروژه های عمرانی مختلفی در سطح استان درحال اجراست که علی رغم محدودیت های منابع مالی دولت و با توجه به اینکه می توانند در توسعه شهرستان های آذربایجان شرقی نقش بسزایی داشته باشد،اجازه نداده ایم تعطیل شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی اضافه کرد: به خاطر اینکه سرمایه‌گذاری ها در پروژه‌ها مسکوت نماند و پروژه ها در زمان اجرا مستهلک نشود، بایستی تلاش کنیم تا در سریع ترین زمان ممکن به اتمام برسند که مطمعنا از ظرفیت استاندار، نمایندگان استان در مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی بهره لازم را نیز خواهیم برد.

جواد رحمتی در پایان سرانه عمومی هر شهر به ازای ۱۰۰ نفر را یک هکتار اعلام کرد و اضافه کرد: هر اقدامی که در شهر توسط شهرداری اهر انجام می گیرد بایستی مبنای تخصصی و کارشناسی داشته باشد و تخصص گرایی و بهره گیری از کار کارشناسی مورد توجه مسئولان شهرستان قرار گیرد.