به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، مهندس کمال امید در جلسه بررسی مشکلات و موانع پروژه های عمرانی شهرستان اهر که با حضور عضو مجلس خبرگان رهبری و معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در باغ صبا شهرداری اهر برگزار شد، با اعلام اینکه شهرداری اهر ماهانه حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان حقوق، مزایا و حق بیمه پرسنل را پرداخت می‌کند، گفت: بایستی شهرداری اهر بر اساس چارت سازمانی ۲۰۶ نفر پرسنل داشته باشد ولی در حال حاضر حدود ۳ برابر بیشتر از چارت سازمانی پرسنل وجود دارد.

وی با اعلام اینک شهرداری اهر درآمدی پایدار ندارد که هزینه های روزمره خود را تأمین کند، افزود: اگر کمک های دولتی نبود حتی نمی توانستیم حقوق و مزایای پرسنل را تأمین کنیم ولی هم اکنون که نیمی از تیرماه گذشته، نتوانسته ایم حقوق خرداد پرسنل را پرداخت کنیم.

شهردار اهر همچنین در خصوص آسفالت ریزی کوچه ها و معابر سطح شهر گفت: با توجه به اینکه شهرداری اهر منابع مالی پایدار ندارد، نمی توانیم قیر مورد نیاز کارخانه آسفالت را تأمین کنیم که بر همین اساس اگر دولت در تخصیص قیر به شهرداری اهر کمک کند، کوچه و خیابانی در این شهر بدون آسفالت وجود نخواهد داشت.

امید یادآور شد: تردد خودروهای سنگین معادن مس انجرد و مزرعه از خیابان های داخل شهر اهر باعث تخریب و از بین رفتن آسفالت خیابان ها می شود ولی اگر کمربند شرقی و غربی آسفالت ریزی شود، دیگر ماشین آلات سنگین معادن حق عبور و مرور از داخل شهر را نخواهند داشت.

وی با بیان اینکه اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی به شهرداری اهر ۵۰۰ تن قیر بدهکار است، گفت: اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی از بابت آسفالت ریزی جاده های کمربندی شرقی و غربی ۱۳۰۰ تن قیر متعهد شده بود که تاکنون ۸۰۰ تن با نظارت راه و شهرسازی در قالب آسفالت در جاده های کمربندی ریخته شده است.

شهردار اهر در ادامه سخنان خود از تعیین ۸ منطقه به عنوان محلات بافت فرسوده شهری در این شهر خبر داد و خاطرنشان کرد: اولین محله هدف بازآفرینی بافت فرسوده در شهر اهر محله چلپ وردی است که برای آسفالت ریزی کوچه ها و خیابان های این منطقه قیر مورد نیاز برای ۳۳۰ تن آسفالت از سوی راه و شهرسازی اهر تخصیص و تاکنون اقدامی برای تحویل آن به شهرداری اهر صورت نگرفته است که امیدواریم به زودی با عمل به این وعده بتوانیم به شهروندان خدمات رسانی کنیم.

کمال امید همچنین بیان داشت: طرح جامع تفضیلی شهر اهر با قرارداد با شرکتی اصفهانی در سال ۹۱ کلید خورده است اما به لحاظ اینکه مدت زمان طرح تفضیلی ۱۰ ساله است هنوز شرکت مذکور اقدامی برای تحویل این طرح به شهرداری اهر نکرده است و این در حالی است که در طرح تفضیلی سال گذشته که به تصویب شورای معماری و شهرسازی کشور و شورای برنامه ریزی استان رسیده، نسبت به سال ۸۶ هکتاری به محدوده شهری اهر اضافه نشده است.

وی با تأکید بر اینکه طبق تصویب طرح تفضیلی محدوده شهری اهر ۱۵۰۰ هکتار است، گفت: ضوابطی در طرح تفضیلی جدید شهر اهر تعریف شده با ضوابط طرح قبلی مغایر است که یعنی برخی از ضوابط به طور کل حذف شده است.

شهردار اهر در پایان به بدهی ۵.۵ میلیارد تومانی دولت به شهرداری اهر نیز اشاره نمود و تصریح کرد: دولت قرار بود از بابت صدور پروانه رایگان ساخت و ساز در جریان زلزله سال ۹۱ هزینه پروانه های صادره را بپردازد که تاکنون اقدامی مؤثر در ایت خصوص انجام نگرفته است.