به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حجت ‌الاسلام و المسلمین سید شهاب الدین حسینی در جمع خبرنگاران با تشریح فعالیت های صورت گرفته در این اداره کل اظهار داشت: هم اکنون ۹۱ موسسه فرهنگی قرآن و عترت، ۲۶۰ خانه قرآنی شهری و ۲۸۴ خانه قرآنی روستایی در سطح استان آذربایجان شرقی فعالیت می کنند.

وی افزود: تشکل های قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی در زمینه آموزش قرائت، مفاهیم،حفظ، ترجمه و تفسیر، انس کودکان با قرآن در سطوح عمومی و تخصصی و تربیت کادر متخصص قرآن کریم و در گستره استان اعم از مناطق شهری و روستایی فعالیت می‌ کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی ادامه داد: امسال طرح با قرآن در زلال اعتکاف با موضوع تصحیح قرائت نماز، ترتیل خوانی قرآن و مسابقه فرهنگی – قرآنی در ۵۷ مسجد استان، برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ با ۳۵۶ شرکت کننده در رشته های حفظ سه، پنج، ۱۰،بیست و سی جزء از برنامه های اجرا شده قرآنی بود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همچنین اجرای ۸۶ طرح با قرآن در رمضان ( جزء خوانی قرآن کریم) در مساجد و تشکل های قرآنی و محافل قرآنی رمضان را از دیگر برنامه های مهم قرآنی سال ۹۷ این اداره کل برشمرد.

وی افزود: در سال گذشته بیش از ۳۲ هزار قرآن آموز در دوره های آموزش قرآن کریم در موسسات و خانه های قرآنی وابسته به اداره کل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی شرکت کرده و قبول شدگان در این دوره ها گواهینامه پایانی اخذ کرده اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در پایان اجرای ۱۲۴برنامه قرآنی دهه فجر، ۷۰ کرسی ثابت تلاوت قرآن، ۲۱ محفل انس با قرآن در ماه رمضان، دو طرح ویژه مناطق آسیب پذیر فرهنگی –اجتماعی، حلقه های محوری تفسیر قرآن، مجمع ماهانه اساتید و پیشکسوتان قرآنی، حمایت از برنامه های آموزشی موسسات و خانه های قرآنی، تجهیز موسسات و خانه های قرآنی، برگزاری دوره های آموزش قرآن ویژه کارکنان دولت و اعزام مربیان قرآنی به مدارس را از اهم برنامه های قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در سال گذشته عنوان کرد.