به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، مهندس کمال امید در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه توسعه پارک های محله ای در برنامه های شهرداری اهر قرار دارد و جز اولویت های این مجموعه است، گفت: در ضورتی که شهروندان در محلات خود زمینی را در اختیار شهرداری اهر قرار دهند، این مجموعه آماده است تا آن ها را به پارک های محلات تبدیل کند.

وی افزود: از شهروندان انتظار می رود برای تسریع در امور شهری با پرداخت عوارض نوسازی، کسب، پروانه ساختمان و … شهرداری اهر را در انجام فعالیت ها و توسعه امور شهری یاری نمایند.

شهردار اهر با بیان اینکه شهرداری از اوایل شروع فصل کاری مانند سال های گذشته و حتی قوی‌ تر پروژه های عمرانی را اجرا می کند، اظهار داشت: از جمله فعالیت های عمرانی فعلی شهرداری می توان به لکه گیری، آسفالت ریزی، جدول گذاری، پیاده روسازی، احداث پارک های محله ای و پارک بزرگ ولایت که در مسیر گردشگری واقع شده است، اشاره کرد.

مهندس امید همچنین ضمن اعلام اینکه تکمیل آسفالت و روشنایی خیابان باغلار آراسی، زیرسازی و جدول گذاری کمربند غربی با پیگیری بحث تملک با سرعت ادامه دارد، گفت: پیاده روسازی، جدول گذاری، فعال کردن کارگاه بتن و کارخانه آسفالت علیرغم نبود قیر و گران قیمت بودن این ماده و نبود اعتبارات فعالیت ها همچنان ادامه داشته و تلاش مجموعه شهرداری ادامه دارد.

وی ضمن تشکر از کارکنان و پرسنل زحمتکش این مجموعه از ادامه پروژه کانال شله بران و آسفالت ریزی خیابان اصلی و محلات منطقه چلپ وردی در هفته آینده به‌محض تأمین قیر خبر داد و عنوان کرد: منطقه شله بران و روبروی نیروگاه که از سرانه کمتری برخوردارند نیز در نوبت آسفالت ریزی هستند.

شهردار اهر با بیان اینکه شهروندان عزیز در نگهداری پارک های شهری، فضای سبز و سیستم های روشنایی و سایر امکانات عمومی شهرداری اهر را یاری نمایند، گفت: در ادامه فعالیت های عمرانی، آماده ایم با اخذ خودیاری از شهروندان، مسیرهای فاقد کف پوش و آسفالت را با در اختیار داشتن کارخانه آسفالت و بتن شهرداری، نیروی انسانی و ماشین آلات تأمین نموده و هر چه بهتر در آبادانی شهر اهر بکوشد.

مهندس کمال امید با اشاره به فعال بودن کلاس آموزشی در فرهنگسرای شهرداری و تشکر از اساتید این مجموعه، عنوان داشت: با توجه به اوقات فراغت دانش آموزان و تعطیلات تابستانی، فرهنگسرای شهرداری با کمترین هزینه و حتی برخی کلاس ها مانند قران کریم و … را به‌صورت رایگان برای شهروندان عزیز ارائه می نماید.

وی با درخواست از عموم شهروندان و به ویژه اصناف و کسبه برای رعایت حقوق شهروندی و سد معابر عمومی، اظهار کرد: خیابان ها و معابر عمومی متعلق به عموم مردم است و هرگونه ایجاد مانع برای عبور و مرور و تردد عموم قابل پذیرش نیست.

شهردار اهر با اشاره به گله مندی شهروندان در حاشیه برخی فعالیت های عمرانی، عنوان کرد: در پیاده روسازی از میدان یادبود تا چایکنار به دلیل تعویض لوله ها توسط اداره آب و فاضلاب وقفه ای پیش آمده بود که با اتمام آن ادامه پروژه از سر گرفته شده است.

امید در خصوص ساماندهی ورودی و خروجی های شهر و رودخانه کوچیک چای نیز اظهار داشت: ساماندهی رودخانه کچیک چای در حال انجام بوده و آگهی مناقصه بخش باقیمانده آن نیز در روزنامه چاپ‌ شده که امیدواریم به‌زودی پیمانکار آن انتخاب‌ و کار خود را شروع نماید و همچنین ساماندهی ورودی شهر از سمت تبریز نیز که تا ورودی سایپا بر عهده شهرداری است، عملیات اجرایی آن تمام‌ شده ولی متأسفانه بقیه آن در حوزه شهرداری نیست.

وی با اشاره به ایجاد شهرک صنفی در اهر نیز گفت: شهرداری اهر آمادگی لازم را برای به نتیجه رسیدن این پروژه و حذف مشاغل پر صدا و مزاحم از سطح شهر را دارد که با ساماندهی آن، تعداد ۶۰۰ واحد صنفی به این منطقه نقل مکان کنند تا ضمن برچیده شده برخی معضلات، شاهد تحولی بزرگ در این بخش باشیم.

شهردار اهر با اشاره به اینکه طرح عملیات عمرانی پروژه کمربند شرقی از سمت میدان شورا تا میدان ارسباران در حال انجام است و به زودی آگهی مناقصه برای تعیین پیمانکار در روزنامه ها منتشر می شود، افزود: امیدوارم مسیر گشایی ادامه خیابان آزادگان نیز که از اولویت های شورای اسلامی شهر و شهرداری است، با همراهی عزیزانی که در مسیر واقع شده اند با همراه رونق بخشی این منطقه به خیابان بهار متصل شود.

کمال امید با ذکر اینکه مطالعه و نقشه برداری مسیر عادل آباد به شهرک شیخ شهاب الدین نیز انجام شده و مسائل باقی مانده در حال حل شدن است، ابراز داشت: از کسانی که در کار داد و ستد طیور پرندگان هستند نیز درخواست می کنیم به دلیل هشدارهای دامپزشکی به محل تعیین شده توسط شهرداری نقل مکان کنند.

وی با اشاره به پروژه بزرگ پارک ولایت در شهرستان اهر نیز گفت: پارک ولایت با ۱۸ هکتار و دارای ظرفیت های بزرگی چه ازنظر گردشگری و سایر موارد است که شهرداری اهر در حال اتمام افتتاح فاز اول آن و بهره برداری از این مجموعه است.

شهردار اهر در ادامه به خودکفایی شهرداری در تأمین ماسه موردنیاز نیز اشاره کرد و ابراز داشت: شهرداری در سال های قبل ماسه موردنیاز خود را از مراکز دیگر تأمین می کرد که با اخذ مجوز از شورای اسلامی شهر قرار است به زودی یک ماسه شویی مختص شهرداری خریداری یا اجاره گردد تا هر چه بیشتر در هزینه های جاری و مصالح مورد نیاز صرفه جویی شود.

مهندس کمال امید در پایان با ذکر اینکه در تلاشیم تا درجه شهرداری را از ۸ به ۹ برسانیم، خاطرنشان کرد: در بحث سرمایه گذاری  آمادگی کامل داریم تا با سرمایه گذاران در تمامی زمینه ها همکاری کنیم و بسته های سرمایه گذاری را در اختیار درخواست کنندگان مجتمع های رفاهی، خدماتی، پاساژ ها و … قرار دهیم.