به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، عصر روز چهارشنبه (۲۷ تیر ۱۳۹۷) با حضور علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مجید خدابخش، استاندار آذربایجان شرقی، بیت اله عبدالهی، نماینده اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی، زاهد محمودی، فرماندار و سایر مسئولان استانی و شهرستانی، خانه امید بازنشتگان کشوری در اهر گلنگ زنی شد.

خانه امید شهرستان اهر چهل و هشتمین خانه امید کشور می باشد که طی ۱۲ ماه در زمینی به مساحت ۱۲۷۰ مترمربع توسط صندوق بازنشستگی کشوری احداث خواهد شد.

احداث خانه های امید از سوی صندوق بازنشستگی کشوری با هدف ایجاد شرایط رفاهی و تفریحی، استفاده و بهره برداری از توانمندی های ‏بازنشستگان، برای گذران اوقات فراغت این قشر فرهیخته و افزایش مشارکت آنان در فعالیت های فرهنگی، ‏اجتماعی به عنوان یکی از رویکردهای صندوق بازنشستگی کشوری در دولت تدبیر و امید است.

زمین خانه امید شهرستان اهر به صورت رایگان توسط شهرداری واگذار شده و هدف از احداث آن نیز این است که برای بازنشستگان به دور از مشغله های کاری و ذهنی ساعت های شاد و بانشاطی فراهم شود.‏

گفتنی است در خانه امید شهرستان اهر بخش های مختلفی مانند کانون خدمات مشاوره، خانه سلامت، مرکز ادبی، هنری، مرکز فعالیت های قرآنی و آموزشی و … ایجاد خواهد شد تا به مجموعه ای برای فعالیت های فرهنگی و اجتماعی ‏بازنشستگان شهرستان تبدیل شود.