به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، زاهد محمودی در آئین کلنگ زنی خانه امید بازنشستگان کشوری که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد با اعلام اینکه خانه امید بازنشستگان یکی از رویکرد های دولت تدبیر و امید در برقراری رفاه و عدالت اجتماعی است، گفت: خانه امید بازنشستگان کشوری در زمینی به مساحت ۱۲۷۰ مترمربع در جنب پارک فرهنگ شهر اهر در راستای رفاه حال بازنشستگان احداث خواهد شد که پیش از این خلاء نبود آن به وضوح قابل لمس بود.

وی ضمن تشکر از شهردار اهر که زمین خانه امید را به صورت رایگان در اختیار سازمان بازنشستگی قرار داد، افزود: هدف از ایجاد خانه امید فراهم سازی شرایط رفاهی و تفریحی بازنشستگان شهرستان، گذران اوقات فراغت این قشر فرهیخته و افزایش مشارکت آنان در فعالیت های فرهنگی، ‏اجتماعی است.

فرماندار اهر در ادامه موافقت دولت با امهال تسهیلات پرداختی به زلزله زدگان و کشاورزان خسارت دیده منطقه ارسباران را نقطه قوتی در توجه دولت به نیازها و مشکلات مردم اهر، هریس و ورزقان عنوان کرد و ادامه داد: متأسفانه در فروردین ماه سال جاری تمامی باغات شهرستان اهر دچار سرما زدگی شده اند که طی آن به باغداران خسارات سنگینی تحمیل شد.

محمودی با اشاره به اینکه سرمازدگی باغات حدود ۱۶۵ میلیارد تومان به باغداران شهرستان اهر خسارت وارد کرده است، گفت: امیدواریم دولت با تصویب پرداخت وام معیشتی به باغداران و روستائیان خسارت دیده، بتوانیم بخشی از مشکلات این قشر زحمت کش را مرتفع کنیم.

وی همچنین با بیان اینکه ۱۵۰ هزار نفر در منطقه تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند، یادآور شد: علی رغم اینکه اقدامات دولت تدبیر و امید در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اهر به وضوح دیده می شود ولی با این حال یکی از مهم ترین مطالبات مردم در حوزه درمان احداث بیمارستان تأمین اجتماعی است.

فرماندار شهرستان اهر اضافه کرد: منطقه ارسباران قریب به ۳۵۰ هزار نفر جمعیت دارد و هر روز شاهد تردد هزاران نفر از جمعیت منطقه به مرکز استان هستیم که این میزان تردد ناشی از کمبودها و خلأهای بهداشت و درمان در منطقه است.

زاهد محمودی همچنین با بیان اینکه در حال حاضر جوانان اهری از بیکاری رنج می برند و طبق تأکید مسئولان عالی کشور وظیفه داریم اشتغال موجود را تثبیت کنیم، گفت: تثبیت اشتغال، توسعه اشتغال و حمایت کاربردی و عملیاتی از کارآفرینان و سرمایه گذاران بخش خصوصی از جمله رویکرد دولت تدبیر و امید در حوزه اشتغال است.

وی با اعلام اینکه طبق آمارها شهرستان اهر بیشترین تعداد بیکار را دارد، افزود: برای حل مشکل بیکاری در منطقه نیازمند توجه ویژه مسئولان عالی دولت هستیم.

فرماندار اهر در ادامه افزود: در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان اهر سعی داریم تا از نهایت زمینه ها و پتانسیل هایی که در حوزه اعتبارات وجود دارد برای رونق اشتغال و اشتغال زایی جوانان بکار بگیریم.

زاهد محمودی در پایان با اشاره به اینکه حدود ۶۰۰ نفر از دامداران سنتی در اهر متقاضی دریافت تسهیلات هستند ولی به خاطر دستورالعمل ها نمی توانند از تسهیلات استفاده کنند، گفت: دستورالعملی که برای پرداخت تسهیلات حمایت و توسعه اشتغال پایدار روستایی و عشایری تعیین شده، امکان بهره مندی روستائیان و عشایر از این تسهیلات را فراهم نکرده که انتظار می رود دستورالعمل تسهیلات حمایت و توسعه اشتغال پایدار روستایی و عشایری بر اساس آمایش منطقه ای باشد.