به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، علی ربیعی در آئین کلنگ زنی خانه امید بازنشستگان کشوری شهرستان اهر با اشاره به اینکه باغات اهر زمینه اصلی برای توسعه صنعت و ایجاد اشتغال در این شهرستان است، گفت: بسته بندی محصولات تولیدی باغی، صادرات، گردشگری و آی سی تی از جمله زمینه هایی است که در شهرستان اهر می توان از این ظرفیت ها برای اشتغال زایی و تولید استفاده کرد.

وی افزود: اگر قرار است شهرستان اهر شاهد رشد و توسعه باشد، مطمئناً عوامل خارج از شهرستان نمی توانند تاثیرگذار باشند لذا باید کانون توسعه شهرستان اهر با بهره گیری از ظرفیت و توانایی های جوانان اهری تشکیل یافته و سرمنشا تحولاتی بزرگ باشند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه با بیان اینکه مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان اهر از لحاظ تجهیزاتی و منابع اعتباری تقویت می شود، گفت: ما معتقدیم اغلب بیکاران در کشور فاقد مهارت خاصی هستند که بر همین اساس سعی داریم تا مراکز آموزشی فنی و حرفه ای را تقویت کنیم.

ربیعی در خصوص خانه امید بازنشستگان کشوری نیز گفت: رسیدگی به معیشت، رفاه و درمان قشر بازنشسته و مستمری بگیر در کشور ضروری می باشد که امیدواریم با آغاز به کار خانه امید بازنشستگان کشوری شهرستان اهر شاهد ارائه خدمات فرهنگی و رفاهی به این قشر زحمتکش جامعه در منطقه باشیم.

وی همچنین با بیان اینکه ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات برای فرش روستایی در استان آذربایجان شرقی اختصاص می یابد، تصریح کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از فعالان عرصه تولید به خصوص در بخش روستایی و عشایری حمایت می کند و آمادگی دارد با ارائه تسهیلات کم بهره کمک حال این قشر تلاشگر و خدوم جامعه باشد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه اظهار کرد: با توجه به پیگیری های نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی و درخواست مسئولان شهرستان اهر و توجه به سیاست این وزارتخانه در جهت تأمین و تقویت زیرساخت های درمانی، درمانگاه تأمین اجتماعی این شهرستان به تجهیزات و امکانات جدید جهت ارائه خدمات مطلوب به افراد تحت پوشش تأمین اجتماعی مجهز می شود.

علی ربیعی ساخت بیمارستان تأمین اجتماعی در شهرستان اهر با توجه به کمبود منابع مالی بسیار دشوار دانست و گفت: علیرغم اینکه این شهرستان استحقاق ساخت بیمارستان تأمین اجتماعی را در جهت ارائه خدمات درمانی و بهداشتی به شهرستان و شهرهای همجوار دارد ولی متأسفانه کمبود اعتبارات لازم باعث شده تا ایجاد بیمارستان در این شهرستان و سایر مناطق مورد نیاز عملاً محقق نشود.