به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حسین بگلری در جلسه شورای زکات شهرستان اهر گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان اهر توانسته در سه ماهه اول سال ۹۷ با پرداخت مبلغ ۱ میلیارد و ۴۲۰ میلیون ریال وام برای تعداد ۱۲۲ فرصت شغلی ایجاد کند.

وی بابیان اینکه تاکنون جلسات متعدد آموزشی برای عاملین زکات برگزار شده است، گفت: با همکاری بخشداری جلسه توجیهی برای آموزش دهیاران، عاملین زکات و شوراهای اسلامی روستا با حضور امام جمعه شهرستان، بخشدار و مسئولین کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان قبل از ماه مبارک رمضان برگزار و یادآوری ها، وظایف و آموزش های لازم برای آن‌ها داده شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) اهر به جلسه هماهنگی زکات فطره نیز اشاره کرد و عنوان داشت: جلسه هماهنگی زکات فطره نیز با حضور اعضای شورای زکات شهرستان در محل فرمانداری برگزار و با نصب صندوق ها در محل نماز عید فطر نسبت به جمع آوری آن اقدام و مبالغ آن بلافاصله به صورت نقدی و غیر نقدی بین نیازمندان و مددجویان توزیع شد.

بگلری با ذکر اینکه کمیته امداد و سایر ارگان های حمایتی در تولید فقر نقشی نداشته و تنها درمانگر فقر هستند، گفت: وضعیت اجتماعی و اقتصادی عامل بروز فقر در جامعه شده و تنها راه برون رفت از آن ارتقاء شاخص های فرهنگی، ایجاد اشتغال و سرمایه‌گذاری است.

وی در پایان به برگزاری همایش فرهنگ کار، اشتغال و سبک زندگی اسلامی توسط کمیته امداد اهر اشاره کرد و گفت: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و حمایت از تولید و اشتغال، همایش فرهنگ کار، اشتغال و سبک زندگی اسلامی توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان اهر با حضور استاد قدوسی برگزار شد که در نوع خود کم نظیر بود و مورد استقبال قرار گرفت.