به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، آیت الله جواد حاجی زاده در دیدار مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی با وی ضمن اعلام اینکه بقاع متبرکه و امام زادگان قطب های فرهنگی کشور هستند، گفت: امروزه در شرایطی قرار داریم که کشور مورد تهاجم فرهنگی دشمنان قرار گرفته ولی مردم به خاطر محبت به اهل بیت (ع) به بقاع متبرکه و امام زادگان توجه مضاعفی دارند که مدیران اوقاف می توانند از این رویکرد مردم بهره‌ رداری لازم را داشته باشند.

وی افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران متشکل از تمامی قوا، دستگاه ها و نهادهاست که اگر مشکلی در کشور باشد، یقیناً تنها متعلق به یک دستگاه و نهادی نیست بلکه همان مشکل مربوط به سایر دستگاه ها نیز می شود.

امام جمعه اهر همچنین ادامه داد: دفاتر ائمه جمعه تشکیلاتی نیستند بلکه امامان جمعه شهرستان ها پدران معنوی و مدیران فرهنگی هر شهرستان هستند و وظیفه دارند تا دستگاه های فرهنگی و معنوی را در یک مسیر و اهداف نظام جمهوری اسلامی مدیریت کنند.

حاجی زاده بابیان اینکه معتقدیم اگر اوقاف احیاء شود بسیاری از مشکلات جامعه مرتفع می شود، گفت: در بحث عمل به فرامین اسلام اصل ها را رها کرده و به فرعیات توجه می کنیم، مثلاً در بحث خمس و زکات اگر به درستی عمل می شد شاید در خلأهایی که گریبانگیر می شویم با آنها می توانست برطرف شود.

وی اضافه کرد: وقف که از آن صدقه جاریه در اسلام یاد می شود و حتی فقها در کتب هایشان نکته نظارت خود را در این باره بیان کرده اند اگر به طور کامل از آن مواظبت شود بسیاری از مشکلاتمان قابل حل است.

امام جمعه اهر در ادامه با تأکید بر اینکه هر مدیری در هر دستگاه و نهادی اگر به میز و صندلی ریاست دلخوش کند، مدیر موفقی نمی شود، گفت: مدیران دلسوز و کاری اگر می خواهند موفقیت هایی کسب کنند باید سخت تلاش کرده و برنامه های مدون و سیاست گذاری مستمری داشته باشد.

آیت الله جواد حاجی زاده همچنین بر توجه اوقاف و امور خیریه به تربیت حافظان قرآن کریم تاکید کرد و افزود: علی رغم اینکه در نظام جمهوری اسلامی به ترویج حفظ و قرائت قرآن کریم توجه شده اما این اقدامات هنوز کافی نیست و در زمینه رشد جمعیت حافظان و قاریان قرآن کریم به حرکت جدی نیاز داریم.

وی در پایان سخنان خود با انتقاد از اینکه چرا نباید در مساجد ما حداقل هفته ای یک‌بار جلسات تفسیر قرآن کریم برگزار شود، گفت: اینجانب از روزهای نخستی که به عنوان امام جمعه اهر منصوب شده ام، در مساجد جلسات تفسیر قرآن کریم را برگزار می کنیم و این برنامه از ۲۲ سال پیش تاکنون تداوم دارد که انتظار داریم دستگاه های متولی به برگزاری جلسات تفسیر قرآن کریم توجه ویژه ای داشته باشند.