به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حجت الاسلام علی مصائبی در دیدار با امام جمعه و فرماندار شهرستان اهر با اعلام اینکه مجموعه ربع رشیدی جزو بزرگ ترین و اولین موقوفات در کشور است، گفت: وقف نامه اصلی ربع رشیدی تبریز در کتابخانه ملی نگهداری می‌شود و رسماً تبدیل به کتاب شده است.

وی ابراز داشت: در راستای احیای دانشکده موقوفه ربع رشیدی تبریز، ستاد ملی در کشور با حضور وزرای علوم و بهداشت، رئیس سازمان میراث فرهنگی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و استاندار آذربایجان شرقی تشکیل‌شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به اینکه این سازمان در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در زمینه تربیت حافظان قرآن کریم بی وقفه تلاش می کند، اظهار داشت: اوقاف و امور خیریه یقیناً در تربیت حافظان قرآن کریم می تواند نقش مؤثری داشته باشند و در این راستا از هیچ کوششی دریغ نمی کند.

حجت الاسلام مصائبی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم تأکید دارند که طی آن انتظار می رود مدیرانی که در بحث قرآن فعالیت دارند برای برطرف شدن دغدغه رهبری تلاش کنند.

وی به ایجاد مراکز خدماتی و رفاهی امام‌زاده زین الدین (ع) در روستای حصار سیدلر شهرستان اهر اشاره کرد و گفت: اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در این خصوص با شورا و شهرداری اهر توافقاتی دارند که بر اساس این مصوبات بایستی اوقاف و شهرداری اهر مشترکاً برای رونق این امام زاده هزینه کنند که تا به حال شورا و شهرداری اهر به این مصوبات عمل نکرده اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: شهردار سابق اهر به بهانه اینکه نتوانسته بود به وعده خود برای ایجاد اقامتگاه زائران در امام زاده زین‌الدین (ع) روستای حصار سیدلر عمل کند، قول داده بود تا حداقل کانکس های اقامتی تأمین نمایند ولی این مورد نیز تحقق نیافت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی گفت: اداره‌کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی به توافق فی‌مابین با شورا و شهرداری اهر در ایجاد اقامتگاه در امام‌زاده زین‌الدین (ع) روستای حصار سیدلر پایبند است ولی ما هنوز منتظر اقدام عملی از سوی طرفین توافق هستیم.

حجت الاسلام علی مصائبی در پایان رئیس جدید اداره اوقاف و امور خیریه اهر را یکی از نیروهای کاری و کاربلد و متخصص اداره‌کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی برشمرد و خاطرنشان کرد: رئیس جدید اداره اوقاف و امور خیریه اهر در احیای موقوفات و پیشبرد اهداف و برنامه های سازمانی به همراهی و همکاری مسئولیان شهرستانی نیاز دارد.