به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، جعفر شجاعی در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان اهر با اشاره به اینکه ازدواج زودهنگام دانش آموزان دختر در روستاهای شهرستان اهر مانع ادامه تحصیل آنها می شود، گفت: متأسفانه در برخی از روستاهای شهرستان اهر دانش آموزان دختر در مقطع چهارم ابتدایی ازدواج می کنندکه این ازدواج در ۱۰ سالگی غیر معقول است چون دختری که تازه به سن تکلیف رسیده هنوز درک درستی از مسائل زندگی مشترک ندارد.

وی همچنین افزود: در برخی از روستاهای پر جمعیت مشکل فضای آموزشی داریم و در برخی روستاها به بهانه این که مدارس خارج از محدوده روستاهاست، دختران ترک تحصیل می کنند.

مدیر آموزش و پرورش اهر خاطرنشان کرد: معتقدیم اغلب طلاق ها در زوجین سنین کم به دلیل عدم آشنایی آن ها با زندگی مشترک صورت می گیرد و نهایت بیشترین آسیب طلاق به دختران وارد می شود.

شجاعی ادامه داد: گاهاً بعد از ازدواج، همسران مانع از تحصیل می شوند که در این باره آموزش و پرورش اهر اعلام آمادگی کرده تا افرادی که نمی توانند در کلاس ها حضور یابند، بتوانند در امتحانات شرکت کنند.

وی تصریح کرد: به جهت جلوگیری از ترک تحصیلی دانش آموزان دختر روستایی و آسیب های اجتماعی لازم می دانیم تا نشست مشترکی با روستائیان و مسئولان شهرستان اهر در روستاها برگزار کنیم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان اهر در ادامه با اشاره به اینکه برای حمایت از کالای ایرانی، لباس دانش آموزان دختر و پسر در سال تحصیلی ۹۷ – ۹۸ از تولیدی های داخل شهر اهر تأمین می شود، اظهار داشت: طبق جلساتی که با تولیدکنندگان، صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات داشتیم، مدیران مدارس حق دخالت در خرید و فروش لباس دانش آموزان را ندارند و فقط می توانند در رنگ لباس ها اظهارنظر کنند.

جعفر شجاعی ادامه داد: آزمون استعدادهای درخشان نمونه، کنکور سراسری، انتخاب مدیران مدارس، استخدام، تست هوش از دانش آموزان دوره اول برای ورود به مدارس سمپاد از جمله آزمون های برگزار شده طی سال جاری در شهرستان اهر می باشد.

وی در ادامه بابیان اینکه اگر روند سامان دهی فضاهای آموزشی در اهر با رویه فعلی ادامه یابد با مشکلات عدیده‌ای مواجه می شویم، گفت: با توجه به افزایش ۳۵ کلاس هنرستانی و یک کلاس در دوره نظری و با استقرار پایه دوازدهم، لازم است تا فضاهای آموزشی شهرستان اهر را سامان دهی شوند.

مدیر آموزش و پرورش اهر ادامه داد: در راستای ساماندهی فضاهای آموزشی، برخی از هنرستان ها سه نوبته، برخی مدارس دو شیفته و برخی دیگر از مدارس شهرستان اهر نیز نیاز به تغییر محل خواهند داشت اما اگر مدرسه ۱۸ کلاسه خیرساز تا آغاز سال تحصیلی ۹۷ – ۹۸ تکمیل و مورد بهره برداری نگیرد از لحاظ فضاهای آموزشی مشکلاتمان دوچندان می شود.

شجاعی در پایان تأکید کرد: عملیات اجرایی مدرسه ۱۸ کلاسه خیرساز از سال ۹۱ آغاز شده که اگر مراحل احداث آن به طور عادی پیش می رفت بایستی تاکنون به بهره برداری می رسید، اما متأسفانه تاکنون خیر بزرگوار نتوانسته به قول خود عمل کند.