به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، ابراهیم نیک نظر در جلسه شورای هماهنگی ثبت احوال اهر از ولادت ۶۱۷ نفر و فوت ۱۹۲ نفر طی سه ماه نخست سال جاری در این شهرستان خبر داد و گفت: تعداد ولادت ثبت شده تا خرداد ۱۳۹۷ در مقایسه با سال قبل ۲۸ مورد یعنی ۴/۳۴ درصد کاهش و تعداد افراد فوت شده در این مدت ۲۸ مورد یعنی ۱۷ درصد افزایش داشته است.

وی با اعلام اینکه بیشترین ولادت ثبت شده در اردیبهشت ماه با ۲۱۷ مورد و کمترین ولادت ثبت شده در خردادماه با ۱۹۶مورد است، افزود: طی سه ماه نخست سال جاری ۵۵ درصد یعنی ۳۳۹ واقعه ولادت ثبت شده پسر و ۴۵ درصد یعنی ۲۷۸ واقعه نیز دختر هستند.

کاهش ۳.۹۱ درصدی ازدواج اهری ها در سال جاری

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان اهر در خصوص ازدواج ها و طلاق های ثبت شده در شهرستان اهر نیز گفت: در شهرستان اهر طی سه ماه نخست سال جاری ۴۴۲ مورد ازدواج و ۵۸ مورد طلاق ثبت شده است.

نیک نظر با اشاره به اینکه تعداد ازدواج ثبت شده تا خرداد ماه سال ۱۳۹۷ در مقایسه با سال قبل ۱۸ مورد یعنی ۳.۹۱ درصد کاهش داشته است، گفت: ازدواج های صورت گرفته در سه ماه اول سال جاری در شهر ۳۰۰ مورد و در روستاهای شهرستان اهر ۱۴۲ مورد بوده است.

وی در ادامه ضمن بیان اینکه  به علت نبود دفاتر ثبت طلاق در سایر شهرستان های منطقه ارسباران و حتی شهر های همجوار، طلاق ها در دفاتر ثبت طلاق شهرستان اهر ثبت می شود، گفت: تعداد طلاق ثبت شده تا خرداد ماه سال جاری در مقایسه با سال گذشته ۱۰ مورد یعنی ۱۵ درصد کمتر بوده است.

رئیس اداره ثبت احوال اهر همچنین با اعلام اینکه ۹۰ درصد طلاق های ثبت شده طی سه ماه نخست سال جاری در شهر و ۱۰ درصد نیز در روستابوده است. افزود: در این مدت بیشترین طلاق ثبت شده بری اردیبهشت ماه با ۲۲ مورد بود و کمترین طلاق ثبت شده نیز در فروردین و خرداد ماه هر کدام با ۱۸ مورد است.

ایراهیم نیک نظر در پایان به عملکرد ثبت و صدور کارت هوشمند ملی در اداره ثبت احوال اهر اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال ۱۳۹۷ تاکنون در شهرستان اهر برای ۱۱۲۵۱ نفر کارت هوشمند ملی درخواست کرده اند که ۸۹۴۱ مورد توسط سازمان صادر شده و بجز ۷۱۳ کارت مابقی فعال و تحویل متقاضیان شده است.