به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، ابوالفضل جمالی در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران شهرستان اهر با اعلام اینکه کشته شدن خرس قهوه ای در یکی از روستاهای اهر کتباً به اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی اعلام شده بود، گفت: با توجه به مستندات به دست آمده، شکارچیان غیرمجازی که اخیرا در روستای دایلار شهرستان اهر اقدام به کشتن یک قلاده خرس قهوه ای کرده بودند به دستگاه قضایی معرفی شدند.

وی در خصوص مرگ سیاه گوش بعد از تحویل به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اهر با اشاره به اینکه زیستگاه سیاه گوش در این منطقه، محدوده معدن مس مزرعه شهرستان اهر می باشد و این معدن زیستگاه این گونه حیوانی را اشغال کرده است، گفت: طبق نتیجه کالبدشکافی، عامل مرگ سیاه گوش استرسی وارد شده توسط عوامل آتش نشانی اهر با نگهداری در قفس اعلام شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اهر در ادامه هدف از تبدیل وضعیت منطقه فندقلو به منطقه‌ حفاظت شده این بود که گردشگرپذیری را در شهرستان اهر افزایش داده و زمینه توسعه را فراهم کنیم، خاطرنشان کرد: هزینه نگهداری گونه مرال ها و منطقه‌ حفاظت شده فندقلو حداقل سالانه بالای ۱۰۰ میلیون تومان برای اداره کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان شرقی هزینه‌ دارد.

جمالی همچنین افزود: خبرنگاران و اصحاب رسانه بایستی واقعیت ها را منعکس کرده و یک طرفه به مسائل نگاه نکنند که اگر واقعیت ها آن طور که هست انعکاس یابد،سطح آگاهی جامعه نیز افزایش خواهد یافت.

وی در پایان با اعلام اینکه در محدوده شهرستان اهر گونه ای در معرض خطر انقراض نداریم، گفت: اصولاً برای نگهداری و حفاظت از یک هزار هکتار منطقه حفاظت شده، به یک نیروی انسانی نیاز داریم ولی در شهرستان اهر با وجود بیش از ۷۱ هزار هکتار منطقه، تنها دو نفر محیط بان وجود دارد.