به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، رضا فدایی در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران شهرستان اهر با اشاره به اینکه تاکنون مجوز بهره برداری کامل معدن مس انجرد  از سوی محیط زیست صادر نشده است، گفت: در حال حاظر مجوز بهره برداری از معدن مس انجرد شهرستان اهر تنها به صورت آزمایشی در شورای عالی محیط زیست کشور صادر شده است.

وی ضمن اعلام اینکه مدیران معدن مس انجرد راغب هستند تا لطمه ای به محیط زیست وارد نشود، افزود: تا زمانی که خواسته های اداره پایش و آزمایشگاه اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی محقق نشود، مجوز کامل بهره برداری صادر نمی شود که طی آن از این معدن برنامه خواسته ایم.

رئیس اداره نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی  یادآور شد: تمامی تجاربی که از معدن مس سونگون به دست آورده ایم را در معدن مس انجرد شهرستان اهر پیش بینی کرده ایم تا آسیبی به محیط زیست وارد نشود.

فدائی همچنین تاکید کرد: مردم و فعالین محیط زیست مطمئن باشند در برخورد با افراد متخلف و پیشبرد اهداف سازمانی به سفارشات گوش نمی دهیم و در هر حوزه ای که تخلفی صورت گیرد به شدت با افراد خاطی برخورد می کنیم.

وی در خصوص ملاحظات زیست محیطی احداث کارخانه آهک هیدراته در شهرک صنعتی اهر نیز گفت: مانند کارخانه آهک هیدراته اهر در آذرشهر نیز وجود دارد و احداث شده است که اگر مخاطراتی در این شهرستان داشته باشد، یقیناً مجوز فعالیت داده نخواهد شد.

رئیس اداره نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به اینکه ضریب ایمنی آب شرب در استان آذربایجان شرقی بالای ۹۷ درصد است، تصریح کرد: شهرستان اهر جزو اولین شهرستان های استان است برنامه ضریب ایمنی آب شرب را شروع کرده و کمیته ای نیز تشکیل داده است و مطمئناً مسائلی که به آب شرب مربوط است طبق استانداردهای جهانی پایش می شود.

رضا فدایی در پایان از آغاز پایش جدی بیمارستان های تبریز طی سال جاری خبر داد و بیان داشت: امسال با جدیت پایش بیمارستان های تبریز را آغاز کرده ایم و حتی به شهرستان ها نیز ابلاغ کرده ایم تا بیمارستان ها را پایش کنند.