به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، دکتر مجید خدابخش در جلسه کمیسیون تنظیم بازار استان با اشاره به ممنوعیت واردات ۱۴۰۰ قلم کالا از سوی دولت، گفت: این تصمیم فرصتی برای حمایت از تولید داخلی است و نباید بهانه ای برای افزایش های غیرمنطقی در قیمت برخی اقلام شود.

وی ممنوعیت واردات کالاهای دارای مشابه داخلی را فرصت مناسبی برای تولید و اشتغال از سوی بخش خصوصی دانست و افزود: افزایش قیمت باید با نظارت کمیسیون های تخصصی تعیین قیمت باشد تا مردم و تولیدکنندگان متضرر نشوند.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه لوازم خانگی یکی از کالاهایی است که واردات آن ممنوع شده است، افزود: ممنوعیت واردات لوازم خانگی موجب افزایش قیمت کالای خارجی شده و برخی تولیدکنندگان داخلی نیز به همین بهانه قیمت محصولات خود را افزایش داده‌اند که منطقی نیست.

خدابخش در ادامه به بازرسی از ۱۷ هزار واحد صنفی توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: میزان رضایت مندی مردم از وضعیت بازار نشان می دهد که باید در جهت گیری و اولویت بندی این واحدها جهت بازرسی تجدید نظر شود.

وی تأکید کرد: بازرسی‌ها باید به صورت هدفمند انجام شده و واحدهایی که بیشتر با معیشت مردم در ارتباط هستند در اولویت بازرسی قرار گیرند تا اثرات آن برای مردم رضایت‌بخش باشد.

استاندار آذربایجان شرقی در پایان با تأکید بر اینکه باید وضعیت بازار را پیش‌بینی کنیم و با اتخاذ تدابیر لازم، مانع از گران شدن اقلام مصرفی مردم شویم، گفت: نباید بعد از اتفاق، دورم هم جمع شویم و برای رفع مشکلات به وجود آمده چاره اندیشی کنیم.