به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، دکتر مجید خدابخش در بازدید از روند عملیات اجرایی پروژه بزرگراه اهر – هریس – تبریز، از تلاش پیمانکاران برای اتمام این پروژه خبر داد و گفت: ۳۱ کیلومتر از پروژه بزرگراه اهر – هریس – تبریز تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد و زیر بار ترافیک خواهد رفت.

وی افزود: بزرگراه اهر – هریس – تبریز به طول ۹۰ کیلومتر از طرح های مهم استان آذربایجان شرقی محسوب شده و تلاش ها برای تکمیل آن ادامه دارد.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه خاطرنشان کرد: تاکنون ۴۵ کیلومتر از بزرگراه اهر – هریس – تبریز زیر بار ترافیک رفته و هم اکنون ۳۱ کیلومتر دیگر از آن در دست ساخت است که با توجه به فراهم سازی تجهیزات و امکانات لازم برای پیشرفت کار، این میزان نیز تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

دکتر خدابخش ادامه داد: برای آسفالت این مسیر، ۵۰ هزار تن قیر لازم است که امیدواریم با تلاش و هماهنگی های مسئولان و نمایندگان استان با تامین این میزان قیر، تا قبل از رسیدن فصل سرما و بارش برف، به سرانجام برسد.

وی همچنین یادآور شد: ساخت ۱۴ کیلومتر باقی مانده از بزرگراه تبریز- اهر هم سال آینده انجام خواهد شد.

استاندار آذربایجان شرقی در پایان با تاکید بر شتاب‌گیری روند اجرای این طرح، گفت: به همین منظور تصمیم گرفته شد تا ۴ هفته، هر شنبه در محل حاضر شده و از روند اجرای آن بازدید کنیم.