به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، صابر نجفی ضمن ارائه گزارش عملکرد اداره حقوقی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی طی یک سال گذشته، گفت: طی سال گذشته ۴۷۱ فقره پرونده قضایی در حفاظت محیط زیست استان تشکیل شده که بیشترین موارد مربوط به اداره کل با ۹۴ فقره بوده است.

وی افزود: بیشترین تخلفات زیست محیطی در استان مربوط به تخلفات در صید و شکار غیر مجاز، آلودگی های زیست محیطی و تخریب و تعرض به مناطق حفاظت شده بوده است.

نجفی ادامه داد: میزان ضرر و زیان دریافت شده در سال گذشته از محل محکومیت های زیست محیطی بالغ بر یک میلیارد ریال بوده است.

رئیس اداره حقوقی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی همچنین تاکید کرد: سازمان حفاظت محیط زیست بر اجرای قانون صید و شکار، قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست، قانون آلودگی هوا و قانون مدیریت پسماند به دقت نظارت دارد.

نجفی در ادامه گفت: مسئله محیط زیست یک بحث فرا ملی و مربوط به تمامی کشورهاست و حفظ محیط زیست از اهم وظایف شهروندان بر اساس اصل ۵۰ قانون اساسی است.

وی در پایان با تاکید بر اینکه هر گونه صید و شکار غیرمجاز و دخل و تصرف در مناطق حفاظت شده تحت مدیریت محیط زیست ممنوع است، تصریح کرد: از شهروندان عزیز خواهش می کنیم هر گونه موارد صید و شکار، ایجاد هر گونه آلودگی در منابع آب، خاک و هوا، ایجاد آلودگی صوتی، پخش پسماند در طبیعت و دخل و تصرف در مناطق حفاظت شده را به نزدیک ترین پاسگاه محیط بانی و یا اداره حفاظت محیط زیست و یا شماره تلفن های ۳۳۳۴۳۵۱۳ و ۱۵۴۰ اطلاع دهند تا اقدامات لازم جهت برخورد با متخلفین انجام شود.