به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، طی جلسه ای با حضور دکتر اکبر کمیجانی، قائم مقام بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، علی جهانگیری، معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی و محمدرضا جلیل زاده، مشاور استاندار آذربایجان شرقی، مسائل و مشکلات ارزی، ریالی و بانکی تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی استان آذربایجان شرقی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی در حاشیه این نشست گفت: نشست فوق به‌ منظور بررسی دقیق آخرین وضعیت دریافت ارز توسط فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان استان و ارائه گزارشی از آخرین شرایط مالی و مشکلات بانکی در محل دفتر دکتر کمیجانی تشکیل شد.

علی جهانگیری، تخصیص ارز به تولیدکنندگان بر مبنای اولویت‌ بندی‌ های تخصصی را یکی از درخواست‌ های استان در این نشست عنوان کرد و گفت: در حال حاضر حجم وسیعی از درخواست‌ های ثبت سفارش به‌ منظور دریافت ارز انجام‌ شده است اما اینکه این درخواست‌ ها صرفاً بر مبنای تاریخ ثبت اولویت‌ بندی شوند صحیح نیست.

وی گفت: اگر اولویت‌ بندی‌ ها  بر مبنای نیاز ضروری استان و توسط مسئولان مربوطه استانی انجام شود، بدون شک از مشکلات آتی جلوگیری خواهد شود.

معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی در پایان خواستار تفویض اختیارات تخصیص ارز به استان‌ ها شد و خاطرنشان کرد: مدیران اقتصادی استان با شناختی که در طول سالیان متمادی از تولید و صنعت استان دارند بدون شک می‌ توانند نقش مهمی را در این‌ بین ایفا کنند و در امر اولویت‌ بندی و تخصیص ارز به‌ موقع به واحدهایی که نیاز اساسی دارند در کنار صنعت و تولید باشند.