به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، مهندس ولی الله دینی در مراسم بهره برداری از پروژه های شرکت گاز استان آذربایجان شرقی ضمن تاکید بر ارتقای کیفیت خدمات ارائه شده به مشترکان شرکت گاز گفت: همه جمعیت ساکن در مناطق شهری استان و بیش از ۹۰ درصد جمعیت روستانشین آذربایجان شرقی از نعمت گاز برخوردار هستند و در تلاشیم با اتمام گازرسانی به ۳۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان جمعیت برخوردار آذربایجان شرقی از نعمت گاز را به ۹۸ درصد ارتقا دهیم.

وی به بهره برداری از نخستین مرکز مانیتورینگ امداد گاز آذربایجان شرقی در اهر اشاره کرد و افزود: با شروع فعالیت مرکز مزبور کار امدادرسانی به مشترکان گاز به ویژه در مواقع بحرانی تسریع و تسهیل می شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان با بیان اینکه کار بهره برداری آزمایشی از مرکز مانیتورینگ امداد گاز در تبریز آغاز شده است، گفت:‌ به تدریج در همه شهرستان های استان این طرح موفق پیاده خواهد شد که می تواند الگوی سایر استان ها باشد.

وی خطاب به مدیران ادارات گاز مناطق مختلف استان که در جلسه حاضر بودند، گفت: اعتبار مورد نیاز این پروژه تامین شده و همه شهرستان ها موظف به طراحی و اجرای مرکز مانیتورینگ امداد گاز  هستند.

مهندس دینی افزود: نخستین ماموریت مرکز مانیتورینگ اهر در روزهای گذشته مربوط به حادثه آتش سوزی در پیرامون یکی از علمک های گاز روستایی در اهر بود که اگر مداخله سریع امدادگران گاز اهر صورت نمی گرفت، پیامدهای جبران ناپذیری متوجه منطقه می شد.

وی به نوسازی ساختمان اداره گاز شهرستان اهر نیز اشاره کرد و تصریح نمود: نوسازی این مجموعه نیز می تواند مصداقی بر حرکت پرشتاب شرکت گاز استان به سمت توسعه خدمات کیفی قلمداد شود.

مهندس دینی توضیح داد: با خوشفکری همکاران واحد طراحی مدیریت مهندسی شرکت گاز استان و مشارکت شرکت مشاور ساختمانی، در احداث این ساختمان، آیین نامه ۲۸۰۰ و مصوبات ابلاغی مدیریت بحران وزارت کشور رعایت شده و  سالن های چندمنظوره آن در مواقع بحرانی می تواند علاوه بر اسکان دادن به کارکنان، فضایی استاندارد برای فعالیت ستادی مدیران بحران باشد.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی افزود: عملیات اجرایی ساختمان اداره گاز شهرستان اهر در نیمه اول سال ۹۳ شروع و در شهریور سال جاری به پایان رسید و برای بهره برداری و تجهیز آن ۵۴ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی به پروژه های افتتاحی شرکت گاز استان در دهه فجر امسال نیز اشاره نمود و خاطرنشان کرد: یکی از پروژه های پراهمیت، بهره برداری از فاز اول خط انتقال  ۱۶ اینچ اهر – ورزقان منشعب از خط صادراتی ارمنستان است که به تقویت جریان گاز به ویژه برای بهره برداری صنایع پرمصرفی مانند مس سونگون و نیروگاه هریس و صنایع  پایین دست ارسباران کمک خواهد کرد.
مهندس ولی الله دینی اضافه کرد: خط لوله مشابهی در مراغه ایجاد می شود تا ظرفیت گاز جنوب استان نیز پایدارتر از گذشته باشد که سال آینده مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.
وی همچنین به بهره برداری از گازرسانی به ۱۴۸ روستای استان اشاره کرد و افزود: با احتساب گازدار کردن ۲۳۱ پروژه روستایی استان و دیگر پروژه های افتتاح شده شرکت گاز آذربایجان شرقی در هفته دولت، امسال اعتباری افزون بر ۱۴۰ میلیارد تومان هزینه شده که رقمی بی سابقه در تاریخ تاسیس و فعالیت شرکت گاز استان است.

مدیرعامل شرکت گاز استان در پایان گفت: طی سه سال گذشته و در طول عمر دولت یازدهم پروژه هایی با سرمایه ای افزون بر ۶۳۰ میلیارد تومان اجرا شده که اتمام زیرساخت های حوزه گاز در جغرافیای آذربایجان شرقی از دستاوردهای این حجم بزرگ از سرمایه گذاری است.