به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، صادق نجفی در بازدید از واحد های تولیدی شهرک صنعتی اهر گفت: واحدهای تولیدی در حال احداث شهرک صنعتی اهر که با مشکل کمبود نقدینگی روبرو هستند می توانند تسهیلات فراگیر برای حل مشکل خود دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه منطقه ارسباران یکی از قطب های توسعه آذربایجان شرقی است، اظهار داشت: کمبود برق یکی از مشکلات شهرک صنعتی اهر است که با رایزنی های صورت گرفته با معاون وزیر نیرو، قرار بر این شد تا این مشکل را برطرف کنند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از تفویض اختیارات سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی استان آذربایجان شرقی به شهرک صنعتی اهر خبر داد و افزود: تصفیه خانه شهرک صنعتی اهر و هریس از دیگر مشکلات منطقه می باشد که انشالله به زودی اقداماتی برای احداث آن انجام خواهد گرفت.

صادق نجفی ادامه داد: ۲۷ هکتار از اراضی شهرک صنعتی شهرستان هریس به سرمایه گذاران واگذار می شود و در شهرک صنعتی اهر نیز هر اندازه که سرمایه گذاران متقاضی باشند، آماده واگذاری هستیم.

وی در خصوص ناحیه صنعتی زرنق و شهرک صنعتی بیلوردی هریس نیز گفت: در ناحیه صنعتی زرنق با کمبود زمین مواجه هستیم که توافق کردیم ۲۷ هکتار زمین به این ناحیه صنعتی اضافه شود و در شهرک بیلوردی نیز به زودی تصفیه خانه صنعتی احداث شود.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در خصوص جذب سرمایه گذار و ایجاد رغبت برای سرمایه گذاری در شهرک بیلوردی هریس، خاطرنشان کرد: با توجه به احداث بزرگراه تبریز – هریس – اهر، بهترین شرایط برای سر ریز سرمایه با توجه به نزدیکی به مرکز استان در شهرک صنعتی بیلوردی اتفاق خواهد افتاد چرا که همه زیرساخت های مورد نیاز برای سرمایه گذاری در این منطقه مهیا است.

صادق نجفی در پایان به مشکلات موجود در شهرک صنعتی شهرستان ورزقان اعم از نبود برق مستقل و زمین های بلاتکلیف اشاره کرد و گفت: با توجه به وجود معادن زیاد در شهرستان ورزقان از جمله مس سونگون، در تلاش هستیم تا همزمان با اتمام عملیات احداث کارخانه تولید ۱۰۰ تنی مس کاتد زیر ساخت های لازم این شهرک ۶۴ هکتاری را تکمیل کنیم.