اجتماعی » اخبار شهرستان » اخبار ویژه » فرهنگی
کد خبر : 25355
دوشنبه - 22 مرداد 1397 - 15:40
نماینده مردم اهر و هریس در مجلس:

خبرنگاران در تشویق سرمایه گذاران تلاش کنند

نماینده مردم شهرستان های اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی گفت: خبرنگاران و اصحاب رسانه در تشویق سرمایه گذاران بخش خصوصی همانند سایر حوزه ها تلاش کنند.

خبرنگاران در تشویق سرمایه گذاران تلاش کنند

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، بیت الله عبدالهی در نشست صمیمی خبرنگاران و اصحاب رسانه اهر با مسئولان ارشد شهرستان به اشاره به اینکه خبرنگاران جزو اقشار فرهنگی و چشمه آگاه بخش جامعه هستند، گفت: خبرنگاران و اصحاب رسانه در تشویق سرمایه گذاران بخش خصوصی برای رونق اقتصادی و اشتغال جوانان در جامعه همانند سایر حوزه ها تلاش کنند.

وی در ادامه در خصوص مشکلات شهرک صنعتی اهر گفت: کمبود برق و قیمت زمین از عمده ترین مشکلات موجود در شهرک صنعتی اهر می باشد که بر این اساس با قیمتی که زمین در اختیار سرمایه گذاران می گذارند، هیچ سرمایه گذاری حاضر به خرید زمین از شهرک صنعتی اهر نمی شود.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس ادامه داد: در بحث جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی کاملاً جدی هستیم و هر چند موانعی نیز وجود دارد اما تنها مختص به شهرستان های اهر و هریس نیست.

عبدالهی خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری در شهرستان های اهر و هریس ضعیف است که اعمال تخفیف در واگذاری زمین برای سرمایه گذاری می تواند مشوقی برای سرمایه گذاران بخش خصوصی باشد.

وی همچنین عدم تکمیل بزرگراه اهر – هریس – تبریز را یکی از موانع توسعه منطقه برشمرد و تصریح کرد: در طول حدود یک سال گذشته وزیر راه و شهرسازی ۲ بار از روند ساخت بزرگراه اهر – هریس – تبریز بازدید کردند که بازدید روز جمعه گذشته بسیار مؤثر بود.

نماینده اهر و هریس یادآور شد: در حالی که ظرفیت جاده اهر – تبریز ۸ هزار دستگاه در هر روز است ولی روزانه نزدیک به ۳۰ هزار وسیله نقلیه تردد ثبت می شود.

بیت الله عبدالهی گفت: شهرستان اهر جزو آن دسته از شهرستان های محروم است که تنها یک بخشداری دارد که با پیگیری های صورت گرفته، ساختار بخشداری جدید برای شهرستان اهر به تصویب رسیده اما به لحاظ مشکلات موجود در کشور هنز ابلاغ نشده است.

وی در پایان در خصوص ارتقاء فرمانداری اهر به فرمانداری ویژه، گفت: دولت روحانی با دولت های قبلی تفاوت هایی دارد و این دولت در خصوص ارتقاء فرمانداری به فرمانداری ویژه به قوانین بیشتر حساسیت نشان می دهد اما ما به لحاظ قدمت تاریخی منطقه و فرمانداری شهرستان اهر همچنان پیگیر ارتقاء فرمانداری اهر به ویژه هستیم.

انتهای پیام/