به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، دکتر علی نیرپور در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان اهر گفت: بعد از بیماری های قلبی و عروقی، سوانح و حوادث، سرطان سومین عامل مرگ و میر در شهرستان اهر و منطقه ارسباران می باشد که جلوگیری از مصرف دخانیات، تغذیه سالم، ورزش، محافظت از پوست و رعایت از مصرف سموم در پیشگیری از سرطان ها بسیار مهم است.

وی با اعلام اینکه طبق آمارها عوامل مرگ و میر در شهرستان اهر تقریبا با سطح کشور و استان برابری می کند، افزود: یک سوم از سرطان ها قابل پیشگیری و یک سوم دیگر نیز قابل درمان است که از این رو ۷۰ درصد سرطان ها قابل درمان و پیشگیری هستند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان اهر با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید به حوزه بهداشت و درمان توجه ویژه ای داشته است، اظهار داشت: تاکنون حدود ۳۰۰ میلیارد ریال در راستای طرح تحول نظام سلامت برای حوزه سلامت و بهداشت شهرستان اهر هزینه شده است.

دکتر نیرپور در ادامه از اتمام احداث ساختمان ستاد شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر خبر داد و گفت: ساختمان ستاد شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر که در زمینی به مساحت ۱۳۰۰ مترمربع احداث شده، در هفته دولت سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

وی همچنین از احداث آموزشگاه بهورزی در زمینی به مساحت ۱۰۴۰۰ مترمربع و حصارکشی ۱۶ خانه بهداشت روستایی در این شهرستان خبر داد و خاطرنشان کرد: مرکز بهداشت روستای رواسجان شهرستان اهر در حال حاضر ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که مراحل ساخت آن در حال انجام است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان اهر با تأکید بر لزوم نوسازی ناوگان اورژانس، گفت: امسال در راستای لزوم نوسازی ناوگان اورژانس، ۸ دستگاه آمبولانس جدید به ناوگان مرکز فوریت های پزشکی شهرستان الحاق شد و علاوه بر این توانستیم ۲ پایگاه امداد جاده ای را نیز نوسازی کنیم.

دکتر علی نیرپور در ادامه سخنان خود نوسازی دستگاه سی تی اسکن بیمارستان باقرالعلوم (ع) اهر را ضروری دانست و گفت: با توجه به اینکه دستگاه سی تی اسکن بیمارستان باقرالعلوم (ع) اهر قدیمی بوده و قدرت تشخیص آن بسیار ضعیف است، تصمیم بر این شد تا به جای هزینه برای تعمیر آن، دستگاه جدیدی را خریداری کنیم.

وی افزود: با همکاری نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی توانستیم یک دستگاه سی تی اسکن جدید برای بیمارستان باقرالعلوم (ع) تأمین کنیم که به زودی در این بیمارستان نصب خواهد شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر همچنین از شناسایی و معرفی واحدهای تزریقاتی غیرمجاز به دستگاه قضایی خبر داد، گفت: امسال تلاش بر این است تا واحد های تزریقاتی غیرمجاز را شناسایی و با آن ها برخورد کنیم که در این راستا ۹ واحد تزریقاتی غیرمجاز شناسایی و جهت سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی شده اند.

دکتر نیرپور با اعلام اینکه در شهرستان اهر ۱۶ واحد تزریقاتی مجاز و مجوز دارد وجود دارد، تصریح کرد: از ۱۶ واحد تزریقاتی مجاز و مجوز دار در شهرستان اهر، ۱۴ واحد آن مشکل دار می باشند که تذکر ها و اخطاریه های لازم برای حل مشکلات موجود به واحد ها ارائه شده که در صورم عدم رفع به مراجع قضائی معرفی خواهند شد.

وی همچنین به جایگاه استانی بیمارستان باقرالعلوم (ع) اهر نیز اشاره کرد و گفت: خوشبختانه بیمارستان اهر جزء بیمارستان های درجه یک استان بوده و در سال ۱۳۹۶ طی گزارش اعتبار بخشی سالانه بیمارستان های استان در محور های “مدیریت ایمنی بیمار” با کسب ۷۰ امتیاز و “رعایت حقوق گیرندگان خدمت” با کسب ۳۱/۷۷ امتیاز رتبه اول استان و در محور “مدیریت و رهبری” با کسب ۷۵ امتیاز رتبه سوم استانی را کسب کرده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر در ادامه ضمن اعلام اینکه در یک سال اخیر با راه اندازی مجتمع سلامت خصوصی برای ۷۰ نفر نیروی بومی از شهرستان اهر اشتغال زایی ایجاد شده است، گفت: در خصوص جذب نیروی انسانی در شرکت های بخش خصوصی حوزه سلامت، شبکه بهداشت و درمان نمی تواند دخالتی داشته باشد و تنها وظیفه ششبکه تأیید صلاحیت پزشکان متخصص و کادر درمان شرکت ها است.

دکتر علی نیرپور در پایان با اعلام اینکه خوشبختانه مدیریت ارشد شهرستان، نماینده مجلس و امام جمعه محترم به خوبی تمامی مسائل، مشکلات و فعالیت های بهداشت و درمان را رصد می کنند، گفت: شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر در جزه شبکه های برتر استان آذربایجان شرقی بوده به طوریکه در اکثر شاخص ها جزه رتبه های اول و دوم بوده و بقیه شاخص ها نیز رتبه بالاتر از چهارم ندارد.