به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، علی جهانگیری در جلسه کارگروه استانی خرید تضمینی گندم اظهار داشت: طی سال جاری ۵۱۶ هزار تن گندم از کشاورزان استان آذربایجان شرقی خریداری شده است که پیش بینی می شود این میزان طی روزهای آینده افزایش قابل توجهی داشته باشد.

وی افزود: با توجه به گزارش به‌ دست ‌آمده از سامانه جامع بازرگانی دولتی ایران بیشترین میزان خرید گندم در استان با حجم ۲۶۰ هزار تن از سیلوهای بخش خصوصی و بقیه از کارخانه های آردسازی با حجم ۱۶۰ هزار تن، سیلوهای دولتی ۵۳ با حجم هزار تن و مباشر خرید با حجم ۴۳ هزار تن بوده است.

معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: بر اساس گزارش پرداختی خرید گندم ثبت ‌شده در همین سامانه، کل خرید صورت گرفته تا این لحظه ۶ هزار و ۸۷۰ میلیارد ریال است که حدود ۴۴ درصد از این مبلغ پرداخت شده است.

علی جهانگیری همچنین در ادامه خاطرنشان کرد: آمار و ارقام موجود نشان می‌دهد که این استان پتانسیل‌های لازم را برای تأمین گندم دارد و ما در بحث امنیت غذای هیچ مشکلی نداریم.

وی در پایان اظهار داشت: خوشبختانه در آذربایجان شرقی با حضور جدی کارخانه های آردسازی امسال بخش قابل ‌توجهی از اقدامات توسط این مجموعه ها انجام‌ شده است و این می تواند شروع خوبی برای آینده باشد.