به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، عصر امروز با حضور مهندس کمال امید، شهردار اهر، مهندس صمد علی اکبرزاده اهری، رئیس شورای اسلامی شهر اهر، دکتر بهبود جعفری، نماینده آذربایجان شرقی در شورای عالی استان ها، خانواده زنده یاد رحیم غفاری، جمعی از روزنامه نگاران و خبرنگاران و شهروندان اهری از تابلوی خیابان های محمدطاهر قراجه داغی و رحیم غفاری پرده برداری شد.

گفتنی است شورای نامگذاری شهر اهر در دی ماه سال ۱۳۹۵، خیابان چایکنار شرقی حدفاصل پل رسالت و پل مقاومت را به نام رحیم غفاری (پدر مطبوعات ارسباران) و خیابان چایکنار غربی در حدفاصل آن دو پل را به نام محمدطاهر قراجه داغی (پدر مطبوعات ملی ایران) نامگذاری کرده بود که امروز از تابلو های این ۲ خیابان پرده برداری شد.

محمد طاهر قراجه داغی (۱۲۸۵ ـ ۱۲۱۷ – متولد روستای قلعه باشی اهر)، مدیر روزنامه اختر (۱۲۷۵ – ۱۲۵۴) بود. این روزنامه به زبان فارسی در استانبول منتشر می شد و نخستین روزنامه ملی و بین المللی ایران محسوب می شود.

روزنامه اختر در لغو قرارداد استعماری تالبوت (توتون و تنباکو) و در شکل گیری زمینه های فکری انقلاب مشروطیت نقش ممتازی داشت.

محمدطاهر قراجه داغی پدر مطبوعات ملی ایران است که جامعه مطبوعات اهر طی سال های ۱۳۹۵ و ۱۳۹۴ آیین گرامیداشت روز خبرنگار را در روستای قلعه باشی(زادگاه وی) برگزار کرد.

رحیم غفاری نیز متولد سال ۱۳۰۷ در اهر بود که مدیریت هفته نامه شهاب اهر را بر عهدا داشت. وی مجوز این نشریه را در سال ۱۳۳۰ اخذ و انتشار آن را در مرداد سال ۱۳۳۱ آغاز کرد. این نشریه اندکی بیش از یکسال به طور منظم منتشر شد و در پی کودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ توقیف و دست اندرکاران آن زندانی شدند.

زنده یاد غفاری (پدر مطبوعات ارسباران) دهم آبان ماه سال ۱۳۳۸ بدرود حیات گفت و پیکرش در آرامستان چلب وردی اهر به خاک سپرده شد.