به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، سید محمد مجتبی حسینی، معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اهر از دبیرخانه دوازدهمین دوره جشنواره سراسری تئاترهای کوتاه ارسباران (قره داغ) بازدید کرد.

سید محمد مجتبی حسینی در حاشیه بازدید از دبیرخانه دوازدهمین دوره جشنواره سراسری تئاترهای کوتاه ارسباران با اشاره به اهمیت و جایگاه این جشنواره در کشور، اظهار داشت: تئاتر یک ظرفیت فوق‌ العاده برای انتقال پیام و نشان دادن نقاط قابل‌ توجه و ارزش‌ هایی است که باید در معرض دید علاقه مندان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه تئاتر کوتاه پدیده دشوار و دلپذیری است، افزود: تئاتر کوتاه به لحاظ این‌ که جمع‌ کردن مفاهیم در کوتاه‌ ترین زمان سختی‌ های ویژه‌ ای دارد، به‌ عنوان پدیده دشوار و دلپذیر محسوب می‌ شود.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: امتداد جشنواره سراسری تئاترهای کوتاه ارسباران طی یازده دوره گذشته و اینک که دوازدهمین دوره را سپری می‌ کند، نشان‌ دهنده استعداد زیاد هنرمندان جوان کشور در حوزه تئاتر و هوشمندی‌ شان در کوتاه کردن و جریده کردن متون نمایش است.

حسینی با تأکید بر اینکه ظرفیت‌ های به‌ دست‌ آمده در طی دوازده دوره جشنواره سراسری تئاترهای کوتاه ارسباران را مغتنم می‌ شماریم، خاطرنشان کرد: امیدواریم بزرگان هنر کشور و هنرمندان نامدار و نام‌ آشنای شهرستان اهر کمک کنند تا این جریان و رودخانه باجریان امتداد داشته باشد.

وی در ادامه افزود: یقیناً هر اقدامی که می‌ تواند در رشد و پیشرفت و توسعه جشنواره‌ های شهرستان‌ ها از جمله تئاتر کوتاه در اهر مؤثر باشد، دریغ نمی‌ کنیم.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان نیز با بیان اینکه چراغ هنر تئاتر با وجود حسین محب اهری روشن است، اظهار کرد: در پایتخت و سایر نقاط کشور شهرستان اهر را با جشنواره سراسری تئاترهای کوتاه ارسباران و استاد حسین محب اهری می‌ شناسند.