به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، زاهد محمودی در آیین اختتامیه دوازدهمین جشنواره سراسری تئاترهای کوتاه ارسباران که در سالن میرزا جعفر قراجه داغی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اهر برگزار شد، با اعلام اینکه برگزاری موفق جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران در سطح کشوری و با دستان خالی، نشان دهنده توانمندی هنرمندان منطقه است، اظهار داشت: برگزاری جشنواره سراسری تئاترهای کوتاه ارسباران به همت هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان اهر بوده است که این اقدام آن ها در نهایت منجر به ارتقاء جایگاه هنرهای نمایشی منطقه، استان و حتی کشور می شود.

وی با اشاره به اینکه شهرستان اهر و منطقه ارسباران پایتخت تئاتر کوتاه کشور است، گفت: شهرستان اهر و منطقه ارسباران تنها میزبان تئاتر کوتاه در کشور هستند و به عبارتی می توان گفت که با این میزبانی، ایران جزو ۴ کشور برگزار کننده تئاتر کوتاه در دنیاست.

فرماندار اهر در ادامه خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره های مختلف در منطقه ارسباران و شهرستان اهر باعث شده تا رنگین کمان جشنواره های فرهنگی و هنری در منطقه شکل گیرد.

محمودی اضافه کرد: شهرستان اهر و منطقه ارسباران از گذشته مهد فرهنگ و هنر بوده و این جایگاه ویژه در عرصه فرهنگ و هنر موجب شکل گیری شخصیت ها و چهره های تأثیرگذار شده که اگر به تاریخ نگاه کنیم، خواهیم دید زادگاه بنیان گذار هنر نمایش در ایران و پدر مطبوعات ایران، شهرستان اهر بوده است.

وی با قدردانی از همکاری دستگاه ها و نهادها در دوازدهمین جشنواره سراسری تئاترهای کوتاه ارسباران، گفت: دستگاه های دولتی و نهادها شاید علی رغم مشغله کاری زیاد، در برگزاری این جشنواره و همراهی با عوامل اجرایی دریغ نکردند.

فرماندار شهرستان اهر با ذکر اینکه نقطه قوت جشنواره سراسری تئاترهای کوتاه ارسباران با سایر جشنواره ها، مردمی بودن آن است، خاطرنشان کرد دولت های یازدهم و دوازدهم تاکنون نشان داده که حامی فعالیت های فرهنگی و هنری بوده است که با توجه به سیاست های دولت تدبیر و امید مبنی بر توسعه فعالیت های فرهنگی و هنری، تا به حال برنامه ای در شهرستان اهر بدون دلیل لغو نشده و ما به عنوان مدیران دولت تدبیر و امید از برنامه های فرهنگی حمایت می کنیم.

زاهد محمودی در پایان گفت: ورود مردم و حمایت آن ها از برنامه های فرهنگی و هنری قطعاً بر ارزش و اهمیت برنامه ها می افزاید و امروز که هنرمندان میهمان از اهری ها راضی بودند، بسیار خرسندیم و امیدواریم سال های آینده نیز بتوانیم از این بیشتر میزبان خوبی باشیم.