به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، زاهد محمودی در جلسه شورای اداری شهرستان اهر که هم زمان با هفته دولت برگزار شد، از افزایش ۴ برابری اعتبارات دهیاری های شهرستان اهر در دولت تدبیر و امید خبر داد و گفت: در طول فعالیت دولت تدبیر و امید تا به امروز ۱۰ میلیارد تومان اعتبار به دهیاری های شهرستان اهر تخصیص یافته که این در حالی است طی فعالیت دولت گذشته فقط ۲ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته بود،

وی با اعلام اینکه افزایش اعتبارات دهیاری های شهرستان اهر نشان دهنده توجه ویژه دولت تدبیر و امید به عمران و آبادانی روستاها می باشد، گفت: برای اولین در طول ۴۰ سال گذشته در راستای توجه دولت تدبیر و امید به عمران و آبادانی روستاها، اعتبار و بودجه برای روستاهای فاقد دهیاری تخصیص یافته است که انتظار می‌ رود بخشداری و دستگاه‌ های ذیربط با قوت هرچه تمام پروژه‌ های روستاهای فاقد دهیاری را عملیاتی کنند.

فرماندار اهر در ادامه  با اشاره به اینکه هفته دولت فرصتی است تا عملکردهای دولت برای مردم بازگو شود، اظهار داشت: امنیت زیربنایی ترین مسئله توسعه هر منطقه محسوب می‌شود و امروزه آنچه برای شهرستان اهر مهم می باشد، تأمین امنیت و رعایت حقوق شهروندی است که خوشبختانه هر دو این موضوعات تحقق یافته است.

محمودی افزود: تلاش دولت تدبیر و امید حفظ آرامش و ثبات کشور و شهر ها می باشد و در کنار این موضوعات توسعه و آبادانی نیز مورد توجه قرار گرفته که در این دولت سعی بر این بوده تا انسجام و وحدت ملی حفظ شود.

وی ادامه داد: هر دولتی در راستای اجرای سیاست‌ ها و برنامه‌ ها نقاط قوت و ضعف دارد و بر این مبنا نقدهایی صورت می گیرد که علی رغم ارزشمند بودن نقدها برای دولتمردان، بایستی با جان و دل انتقاد ها را بپذیریم.

فرماندار شهرستان اهر با ذکر اینکه دخالت های دشمنان در مسائل داخلی، یکی از مواردی است که نظام جمهوری اسلامی در طول ۴۰ سال گذشته از پیروزی انقلاب اسلامی با آن مواجه بوده است، گفت: دشمنان نظام هر زمان که خواسته اند از طریقی هدف پلیدی را اجرا کنند، با رهبری مقام معظم رهبری تمامی توطئه ها نقش بر آب و خنثی شده است.

زاهد محمودی تصریح کرد: دشمنان نظام جمهوری اسلامی با شکست در جبهه های مختلف این بار از با آغاز جنگ تمام عیار اقتصادی علیه ایران در صحنه حاضر شده اند، این در حالی است که ملت ایران در طول چهل سال گذشته فراز و نشیب‌ های زیادی را با اتحاد و انسجام پشت سر گذاشته‌ اند و این بار نیز در جنگ اقتصادی همه کنار هم هستیم و از این پیچ به‌ سلامت عبور می کنیم.

وی با اعلام اینکه انتظار مردم از دولتمردان این است که به مسائل و مشکلات کشور، نگاه سیاسی نشود، گفت: اگر بخواهیم از سد مشکلات عبور کنیم به‌ تنهایی از عهده دولت خارج است که می‌ بایست در این راه تمامی قوا همکاری کنند.

رئیس شورای اداری شهرستان اهر در ادامه سخنان خود به توجه ویژه دولت تدبیر و امید به تکمیل بزرگراه اهر – تبریز نیز اشاره کرد و گفت: از زمان آغاز روند ساخت بزرگراه اهر – تبریز، مانند دولت تدبیر و امید به تکمیل این بزرگراه توجهی نشده بود و این برای همه قابل‌ لمس می باشد که عمده پیشرفت بزرگراه اهر – تبریز در دولت یازدهم و دوازدهم صورت گرفته است.

محمودی ادامه داد: بر اساس اطلاعات راه و شهرسازی، پروژه ساخت بزرگراه اهر – تبریز تا سال ۱۳۹۲ از پیشرفت ۲۰ درصدی برخوردار بود و حال پیشرفت این پروژه به بیش از ۶۵ درصد رسیده است و شخص استاندار و نماینده با جدیت پیگیر تکمیل این پروژه هستند.

وی همچنین با تأکید بر اینکه شهرستان اهر از نظر اتمام گازرسانی به روستاها و تبدیل آن به شهرستان سبز هنوز محقق نشده است، گفت: تاکنون نزدیک به ۹۶ درصد روستاهای شهرستان اهر از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند و این در حالی است که تا سال ۹۲ حدود ۶۲ درصد روستاها از این نعمت برخوردار بودند.

فرماندار شهرستان اهر در خصوص حوزه برق رسانی نیز یادآور شد: تمامی روستاهای واجد شرایط شهرستان اهر از نعمت برق برخوردار شده‌ اند و تنها برخی از روستاها که ۲ یا سه خانوار دارند به این شبکه متصل نشده‌ اند که با این حساب می‌ توان گفت همه روستاهای شهرستان از نعمت برق بهره‌ مند هستند.

محمودی در ادامه از بهره مندی ۹۹ درصدی روستاهای شهرستان اهر از آب شرب سالم خبر داد و بیان کرد: با همت و تلاش مجموعه آب و فاضلاب روستایی، اکنون بالای ۹۹ درصد از روستاهای شهرستان از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار هستند.

وی، طرح تحول نظام سلامت را از مهم‌ ترین رویکردهای دولت تدبیر و امید برشمرد و افزود: پرونده دولت در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اهر کاملاً درخشان است و مقایسه وضعیت بهداشت و درمان پیش از سال ۹۲ و بعد از آن گویای موفقیت دولت تدبیر و امید است.

رئیس شورای اداری شهرستان اهر با اشاره به این‌ که حدود ۴۵ پروژه عمرانی و خدماتی هم‌ زمان با هفته دولت در شهرستان اهر آماده بهره‌برداری است، گفت: این پروژه‌ ها شامل حوزه‌های حمل و نقل، بهداشت و درمان، ورزشی، شهری است که در طول هفته دولت به‌ مرور مورد بهره‌ برداری قرار می‌ گیرد.

محمودی تأکید کرد: در هفته دولت پارک‌ های ولایت، آتالار و بهرام‌ آباد با صرف اعتبار نزدیک به ۲.۵ میلیارد تومان، اصلاح روکش آسفالت محورهای مواصلاتی با اعتبار ۷ میلیارد تومانی، ساختمان ستاد شبکه بهداشت و درمان و کلینیک تخصصی غربالگری سرطان منطقه ارسباران با صرف اعتبار نزدیک به ۷ میلیارد تومان، سالن ورزش باستانی با هزینه یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از جمله پروژه‌های قابل‌ افتتاح است.

وی در پایان گفت: در نخستین روز از هفته دولت پروژه‌ های بخشداری بخش مرکزی شهرستان اهر با صرف اعتبار بیش از ۶۵۰ میلیون تومان مورد بهره برداری قرار گرفت که این پروژه‌ ها عمدتاً جزو پروژه‌ های مورد نیاز مردم بود.