به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، همزمان با هفته دولت، شش طرح برق رسانی و اصلاح خطوط برق شهرستان اهر با اعتبار بالغ بر ۷۵ میلیارد ریال در شهرستان اهر افتتاح شد.

مدیر توزیع برق شهرستان اهر در آیین بهره برداری از پروژه های برق رسانی اهر، اظهار داشت: اصلاح خط ۲۰ کیلو ولتی فشار ضعیف و پست هوایی کمربندی، احداث شبکه ۴۰۰ ولتی هوایی،  توسعه شبکه ۴۰۰ ولت هوایی و نصب ۴۰۰ دستگاه چراغ ۵۰ واتی در نقاط روستایی و احداث خط ۲۰ کیلوولتی در شهرک شیخ شهاب‌ الدین اهری از جمله پروژه‌ های هفته دولت سال جاری در حوزه برق می باشد که برای این پروژه ها بیش از ۷۵۰ میلیون تومان هزینه شده است.

کاظم تاروردی پور افزود: برای ترانس جدید برق که اخیراً احداث‌ شده و اکنون شاهد افتتاح آن هستیم، حدوداً ۴۵۰ میلیون ریال هزینه شده و علاوه بر تأمین برق کلینیک تخصصی غربالگری سرطان، برق بخشی از شهر اهر را نیز  تأمین می کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۹۰ روستای شهرستان اهر از نعمت برق بهره‌ مند هستند، افزود: برخی از روستاهای این شهرستان به لحاظ موقعیت از برق شهرستان‌ های هم جوار تغذیه می شوند.

مدیر توزیع برق اهر اضافه کرد: با کسر روستاهای بهره‌ مند از نعمت برق که جمع آن به بیش از ۱۹۰ روستا می‌ رسد، اکنون ۵ روستای فاقد برق‌ داریم که بعضاً سه خانوار در این روستاها ساکن هستند.

تاروردی پور در پایان با اشاره به اینکه در راستای برق‌ رسانی به روستاهای فاقد نعمت برق شهرستان اهر برای برق‌ رسانی به ۳ روستای اهر در سال‌ جاری تأمین اعتبار می‌ شود، گفت: در صورت بهره‌ مندی ۳ روستا از نعمت برق در اهر، مجموع روستاهای فاقد برق این شهرستان به ۲ مورد کاهش می‌ یابد که در این روستاها نیز ۴ خانوار ساکن غیردائمی داریم.