به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، طاهر موهبتی در گفت و گو با خبرنگاران گفت: ۴۰ میلیون نفر در کشور تحت پوشش بیمه سلامت هستند که از این تعداد ۸۵ درصد به صورت رایگان بیمه شده اند.

وی با بیان اینکه طرح تحول سلامت با قوت و شدت ادامه دارد، اظهار داشت: خط قرمز ما این است که خدشه ای به خدمات داده شده وارد نشده و هزینه ای از جیب طبقات محروم خرج نشود.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران مهم ترین اقدام طرح تحول سلامت را کاهش هزینه های درمانی مردم اعلام کرد و گفت: فضای بیمارستانی قبل از طرح تحول نوسازی نشده بود، اما با اجرای این طرح هتلینگ بیمارستان ها بهبود یافت، در حالی که قبل از طرح تحول ۵۰ درصد مراکز درمانی فاقد پزشک بود و با اجرای این طرح هم اکنون در اکتر قریب به اتفاق مراکز پزشک وجود دارد.

موهبتی، یکی از اولویت‌ های سازمان بیمه سلامت در سال جاری را استقرار سازمان الکترونیک دانست و افزود: تدوین راهنماهای بالینی در راستای مدیریت هزینه‌های سلامت، یکی دیگر از اولویت‌های این سازمان است.

وی، یکی از دغدغه‌ های سازمان را هم‌ پوشانی اعلام کرد و گفت: چند میلیون نفر همزمان هم از خدمات بیمه سلامت و هم از خدمات سازمان تامین اجتماعی استفاده می کردند که در این مدت توانستیم حدود ۲ میلیون نفر بیمه شده را رفع هم‌پوشانی کنیم.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران خاطرنشان کرد: کسانی که بیمه اجباری دارند، یعنی از حداقل دریافتی برخوردار هستند، نباید از خدمات بیمه رایگان برخوردار شوند و اکنون با همکاری بیمارستان‌ افرادی که در آن واحد از هر دو بیمه استفاده می‌ کنند، طی پذیرش در بیمارستان‌ ها شناسایی و رفع هم‌ پوشانی می‌ شوند.

طاهر موهبتی افزود: اینکه ما اقدام به حذف بیمه رایگان کردیم و بسیار نیز مورد هجمه قرار گرفتیم، یک عمل به حق و به جا بود، چرا که افرادی که پولدار هستند، نباید از بیمه رایگان استفاده کنند و بیمه رایگان حق افراد نیازمند است.

وی خاطرنشان کرد: برای عبور از چالش‌ ها و تداوم خدمات بیمه سلامت باید منابع و مصارف مدیریت شود و از زیان انباشته جلوگیری کنیم.

مدیر عامل بیمه سلامت ایران با بیان اینکه مدیریت تامین اجتماعی در شرایط مالی کنونی بسیار سخت شده و برای جلوگیری از مشکلات پیش رو باید هزینه‌های خود را مدیریت کنیم، اظهار داشت: با همه محدودیت‌های ایجاد شده در کشور باید به سمت منطقی کردن مصرف برویم تا بر مشکلات فائق آییم.

موهبتی افزود: در حالی که منابع به طور متوسط ۲۶ درصد رشد داشته، مصارف ما ۴۱ درصد رشد داشته که این وضع نگران‌کننده است.

وی در پایان اظهار داشت: زیان انباشته سازمان بالغ بر ۴۴ میلیارد ریال بود که در صورت منتشر نشدن اوراق این زیان به ۱۲۴میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال افزایش می‌یافت، از این رو امروز باید منابع و مصارف در سازمان مدیریت و کنترل شود تا خدمات ادامه یابد.