به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حمید هاشم زاده در گفت‌ و گو با خبرنگاران گفت: تا امروز ۱۳۵۸ طرح در دبیرخانه تسهیلات اشتغال روستایی به مبلغ ۵۳۰ میلیارد تومان به بانک‌ های عامل ارجاع شده که از این تعداد ۳۹۵ مورد، بیش از ۱۷۰ میلیارد تومان در بانک های عامل تصویب شده است.

وی اظهار داشت: از مجموع تعداد طرح‌ های معرفی‌شده به بانک‌ها در بخش تسهیلات روستایی تا امروز ۲۹۴ طرح به مبلغ ۱۱۰ میلیارد تومان منجر به عقد قرارداد شده است.

مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به شرایط اعطای تسهیلات روستایی به متقاضیان واجد شرایط، گفت: پرداخت تسهیلات بر اساس مزیت‌ ها، ظرفیت‌ های مناطق روستایی و عشایری، بررسی توان فنی و اعتباری و اشتغالزا بودن طرح ها با اعمال یارانه و سود میانگین شش درصد انجام می شود.

هاشم زاده در پاسخ به سؤالی در خصوص برخی اخبار منتشر شده در رابطه با رتبه استان در جذب تسهیلات اشتغال روستایی اظهار داشت: آنچه برای ما مهم است تحقق اهداف عالی این طرح در امر اشتغالزایی است.

وی افزود: از لحاظ عملکرد بانکی این طرح‌ ها میزان طرح‌ های مصوب در بانک‌ ها شاخص مناسبی برای ارزیابی قلمداد می‌ شود چرا که این طرح‌ ها بعد از تصویب در بانک‌ ها در اکثر موارد منجر به عقد قرارداد و پرداخت می‌ شود که در این خصوص در حال حاضر استان آذربایجان شرقی رتبه ۹ را کسب کرده است.

مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: شاخص مقایسه استان‌ ها در کل کشور با در نظر گرفتن کلیه موارد اعم از میزان مصوب بانکی، میزان عقد قرارداد، مبلغ موردنظر و تعداد اشغال موردنظر اعمال می‌ شود.

حمید هاشم زاده خاطرنشان کرد: اینکه بخواهیم به ‌صورت غیرمنصفانه تنها با یک شاخص عملکرد استان را زیر سؤال ببریم شایسته نیست، متأسفانه در برخی از اخبار منتشره شاهدیم که فقط رتبه انعقاد قرارداد به ‌عنوان رتبه استان در عملکرد اعطای این تسهیلات قید شده است.

وی افزود: فرایند ارائه تسهیلات اشتغال از طریق سامانه کارا و به‌صورت هم‌زمان و سراسری در کل کشور در جریان است و بنابراین رتبه‌های اعلامی استان‌ها نیز گاه به ‌طور ساعتی تغییر می یابد.

مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه‌ گذاری استانداری آذربایجان شرقی  در ادامه با اشاره به رتبه تک‌ رقمی استان از لحاظ طرح‌ های مصوب بانکی در ارائه تسهیلات، خاطرنشان کرد: طی ماه‌ های گذشته همت جمعی بر بهبود شرایط حاکم بر روند ارائه تسهیلات اشتغالزا استوار بوده و ما توانستیم در این خصوص رتبه زیر ۱۰ را کسب کنیم.

هاشم زاده در پایان با اشاره‌ به وضعیت استان در اعطای تسهیلات فراگیر، گفت: در بحث اشتغال فراگیر که به‌ طور موازی با تسهیلات روستایی در حال اجراست و با توجه به اعتبارات سه برابری تسهیلات فراگیر نسبت به روستایی، با ۱۳۳۸ طرح ارسالی به بانک‌ ها به مبلغ ۵۳۳ میلیارد تومان و با ۱۵۴ طرح مصوب به مبلغ ۱۵۰ میلیارد تومان، رتبه چهارم کشوری را کسب کرده ایم.