به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، پوستر هشتمین جشنواره سراسری ورنی اهر با حضور مسئولان شهرستانی و هنرمندان در خانه تاریخی دکتر قاسم خان اهری رونمایی شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اهر در آیین رونمایی از پوستر این جشنواره با اشاره به اینکه نخستین جشنواره ورنی در شهرستان اهر در سال ۱۳۸۴ برگزار شده است، اظهار داشت: تا به حال هفت دوره جشنواره ورنی به صورت شهرستانی، منطقه ای و استانی برگزار شده و در هشتمین دوره نیز به صورت سراسری برگزار خواهد شد.

حسن باقرپور افزود: زمان برگزاری هشتمین جشنواره سراسری ورنی شهرستان اهر، ۱۲ تا ۱۵ شهریور ماه تعیین شده است.

وی از برگزاری نمایشگاه ورنی با محوریت عشایر در جنب هشتمین جشنواره سراسری ورنی شهرستان اهر نیز خبر داد و گفت: عمده ورنی بافان در قسمتی از استان اردبیل و منطقه ارسباران (قره  داغ) فعالیت دارند و در سایر نقاط کشور نسبت به این مناطق فعالیت کمتری دارند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اهر با بیان اینکه بافنده برای بافت ورنی از نقشه استفاده نمی کند و طرح این صنعت جوشیده از ذهن خلاقانه بافنده است، ادامه داد: به لحاظ این که ورنی بافان اهری بازاری برای عرضه مستقیم ندارند، لازم است تا محلی برای رونق کسب‌ و کار ورنی بافان محلی در منطقه پرتردد شهر اهر ایجاد شود.

باقرپور تصریح کرد: هشتمین جشنواره سراسری ورنی شهرستان اهر می تواند زمینه ای برای شناساندن هنرمندان اهری باشد که می توان با رونق کسب و کار در حوزه ورنی بافی و حمایت از این قشر، اقتصاد و معیشت هنرمندان ورنی باف تامین می شود.

وی در پایان با تاکید بر اینکه فراخوان هشتمین جشنواره سراسری ورنی شهرستان اهر در دو بخش بافت و طرح و رنگ منتشر شده است، ابراز داشت: پس از ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره و داوری آثار رسیده، برگزیده ها به ترتیب اول تا سوم معرفی و جوایز به آثار برتر اهدا خواهد شد.