به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، زاهد محمودی در نشست خبری مدیران دستگاه های اجرایی با خبرنگاران که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، با بیان اینکه دستگاه ها در قبال افکار عمومی و رسانه ها به عنوان رکن چهارم دمکراسی پاسخگو هستند، گفت: مدیران دولتی بایستی برای تمامی مواردی که توسط خبرنگاران و افکار عمومی مطرح می شود، پاسخی شفاف ارائه دهند و از پاسخگویی به رسانه ها هراس نداشته باشند.

وی با بیان اینکه این نشست در راستای شفاف سازی و ملزم کردن دستگاه های دولتی برای پاسخگویی به اصحاب رسانه و خبرنگاران برگزار شده است، افزود: پرسش خبرنگاران و اصحاب رسانه از مدیران دستگاه های دولتی و ارائه پاسخ توسط مدیران به نوعی گامی در جهت شفاف سازی برای افکار عمومی است.

فرماندار اهر، بزرگ ترین ضعف دستگاه های دولتی شهرستان اهر را عدم اطلاع رسانی صحیح دانست و بیان داشت: هفته دولت فرصتی برای تبیین دستاوردها و عملکردهای دولت توسط مدیران دستگاه های اجراییو خدمات رسان است.

محمودی با اشاره به اینکه شهرستان اهر در حوزه پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی رتبه سوم استانی را دارد، گفت: بعد از پرداخت تسعیلات بایستی آن فرد متقاضی ضمن احساس تکلیف، به گونه ای تسهیلات را هزینه نماید که بتواند فرصت های شغلی ایجاد کند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: دستگاه های دولتی و مدیران واقعاً شبانه روز تلاش می کنند ولی همه فعالیت ها رسانه ای نمی شود و از طرفی هم چون دستگاه ها از گذشته به اهمیت و تأثیر اطلاع رسانی پی نبرده اند، کمی هراس دارند که اگر موردی مطرح شود حاشیه ساز خواهد شد.

فرماندار شهرستان اهر با اشاره به اینکه وقتی مدیران دولتی از دولت حقوق می گیرند موظف اند تا به مردم خدمات ارائه دهند، گفت: مدیران دستگاه های دولتی شهرستان اهر فعالیتشان را تنها به ساعات اداری محدود نمی کنند بلکه مدیرانی هستند که شبانه روز و بیش از آنچه که حقوق می گیرند تلاش می‌کنند اما همه فعالیت ها در معرض دید نیست.

محمودی افزود: دستگاه های اجرایی شهرستان اهر مجری اجرای دستورالعمل های استانی و کشوری هستند و از خود اجازه سیاست گذاری ندارند که در این میان با حاشیه هایی همراه می شود ولی تأکید داریم حتی اگر حاشیه ای هم وجود داشته باشد، بایستی برای افکار عمومی شفاف سازی صورت بگیرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه جلسات شورای حفاظت از منابع آب شهرستان اهر قبلا به صورت محرمانه تشکیل می شد ولی الان به صورت علنی است، گفت: طی ماه های اخیر فرهنگ سازی از طریق رسانه ها در خصوص کمبود منابع آبی تأثیر زیادی در اصلاح الگوی مصرف منابع آبی داشته است.

فرماندار شهرستان اهر همچنین با بیان اینکه افزایش حوادث جاده ای عوامل مختلفی مانند افزایش تردد در جاده ها، خطای انسانی، نقص فنی خودرو و جاده بیشتر مطرح است، گفت: به طور میانگین بر اساس آمارهای به دست‌آمده حدود ۵۰ درصد تردد در محورهای مواصلاتی شهرستان اهر افزایش یافته است.

زاهد محمودی در پایان سخنان خود در خصوص شکایات مردم و ارباب رجوع از ادارات شهرستان اهر نیز گفت: اگر برخورد ناشایستی در ادارات دولتی شهرستان اهر با مردم صورت بگیرد و آن را در قالب گزارش ارائه دهند، قطعاً در کمیسیون ارتقاء سلامت اداری و مبارزه با فساد اداری شهرستان رسیدگی می کنیم در صورت احراز تخلف برخورد می شود.