به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، فریبا محمدیان در نشست صمیمی با نواب رؤسای هیأت های ورزشی شهرستان های اهر و هریس گفت: تخصیص منابع برای خرید وسیله نقلیه جهت رفاه حال هیأت های ورزشی از منابع دولت غیر قانونی است و ما نمی توانیم بودجه ورزش را در موارد غیر ورزشی هزینه کنیم.

وی با اشاره به اینکه بخشی از مشکلات هیأت های ورزشی اهر و هریس از استان و بخشی دیگر از وزارت ورزش و جوانان قابل حل است، اظهار داشت: در دنیا به ندرت سالن های ورزشی اختصاصی برای بانوان و آقایان احداث می شود ولی روزهای هفته را به دو قسمت جهت استفاده بانوان و آقایان تقسیم می کنند.

معاون وزیر ورزش و جوانان افزود: سالن های ورزشی که در مناطق مختلف کشور احداث شده به لحاظ این که سرمایه محسوب می شود باید به صورت ۲۴ ساعته مورد استفاده قرار گیرند.

محمدیان با انتقاد از اینکه دو سالن بزرگ ورزشی در شهرستان هریس به دلیل عدم برنامه ریزی درست و فاصله زیاد آن با شهر بلااستفاده مانده است، گفت: هر سالن ورزشی که اگر قرار است احداث گردد باید طوری تنظیم شود که به صورت مساوی در اختیار بانوان نیز قرار گیرد و زمین چمن که قرار شده در شهرستان هریس احداث شود می بایست قابل استفاده دختران نیز باشد.

وی در خصوص پروژه های نیمه تمام ورزشی نیز گفت: متأسفانه وزارت ورزش و جوانان با پروژه های نیمه تمام ورزشی بسیار زیادی در سطح کشور مواجه است و در این میان اولویت وزارت ورزش تکمیل بخش عمده ای از پروژه ها تا چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است.

معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان با اعلام اینکه دختران و پسران روستایی با استعداد در کشور از نظر ورزشی وجود دارد، اظهار داشت: بایستی مسئولان استانی و شهرستانی از این نظر که روستائیان می توانند در حوزه ورزش نیز شکوفا شده و برای کشور افتخار آفرینی کنند، برنامه ریزی نمایند.

فریبا محمدیان با اشاره به اینکه داشتن برنامه برای برگزاری برنامه های ورزشی بسیار مهم است، تأکید کرد: اگر در برنامه های ورزشی برنامه ریزی درستی صورت بگیرد و تأثیرگذار باشد، یقیناً دستگاه های ما فوق موظف خواهند بود تا اعتبار آن را تأمین کنند.

وی با بیان اینکه تخصیص بودجه ویژه برای ورزش بانوان نیاز به تصویب مجلس شورای اسلامی دارد، گفت: با توجه به اینکه تخصیص بودجه ویژه برای ورزش بانوان عملاً دست نیافتنی است، ولی وزارت ورزش و جوانان سهم ورزش بانوان را در توزیع اعتبارات استان ها تعیین کرده است.

معاون وزیر ورزش و جوانان در ادامه اضافه کرد: اعتباراتی که در قالب توسعه ورزش های همگانی و قهرمانی به استان ها و شهرستان ها تخصیص می یابد برای مردان و زنان به صورت مشترک است و اینکه گفته شود تنها ۳۰ درصد این اعتبارات متعلق به بانوان است را قبول نمی کنیم.

محمدیان ضمن تأکید بر اینکه سهم اعتبارات جنسیتی بایستی بر مبنای سرانه جمعیتی باشد و اگر غیر از این باشدریال تخلف محسوب می شود، گفت: توزیع سهم اعتبارات ورزش بانوان و آقایان باید بر مبنای سرانه جمعیت باشد ولی اگر در این میان گزارشی ارائه شود که هیئت ورزشی رعایت نکرده ما آن را پیگیری می کنیم.

وی در ادامه سخنان خود بیان داشت: وزارت ورزش و جوانان به دنبال برنامه هایی است که نتیجه و خروجی آن تربیت ورزشکارانی باشد تا در آینده بتوانند در تیم های ملی نقش آفرینی کنند.

معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان در پایان خاطرنشان کرد: در توزیع منابع اعم از احداث سالن های ورزشی روباز یا سرپوشیده، سهم بانوان باید در این اماکن ورزشی تعریف شده باشد و اگر غیر از این باشد مسئولان استانی و شهرستانی و یا مسئولان وزارت ورزش و جوانان کوتاهی کرده اند.